Alla inlägg under februari 2012

Av novellenomisabelle - 29 februari 2012 19:07

Kapitel 6 - äntligen här!!

skrivet på mobilen -.-"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När jag var nere igen så kollade jag på klockan på väggen och såg att den va mycket...- Ricky, bussen går om två minuter!!- Va??- vi hinner inte med bussen!- hur ska vi komma till skolan då?- känner du nån som kan köra?- kanske Henke...- din bror..-eller du kan ju gå om du vill..?- nej ring du så kommer jag snart. Jag pussade honom på munnen och gick sen upp till mitt rum och in i badrummet för att fixa sminket och håret... Efter ett tag hörde jag att Ricky gick upp för trappan och in i mitt rum, jag gick ut ur mitt badrum och såg att Ricky böt om till röda chinos och en vit t-shirt.-bra klädsmak du har sötnos!-tack du älskling!-kunde Henke skjutsa oss?- nä, men charlie kan!-charlie?-aa, min kompis- okej..- asså han är arton- när kommer han då? -om typ fem minuter, men flytta dig! Jag måste fixa håret!-okej då snygging..!Ricky gick in i badrummet och började fixa håret...-skynda dig, du brukar va så seg!-men skönhet tar tid- gud va du låter som en tjej, jag går ner och väntar..- kejj *överdrivet tjejigt*jag gick ner och väntade på charlie och ricky(sega killar) men charlie kom innan ricky var klar så jag ropade att han var här och gick sen ut och satte mig i bilen..-wow, snygging!-haha! vi pratade om allt möjligt medans vi väntade på ricky- seg pojkvän du har ;)-vet de -.- nu såg jag ricky komma springande..-förlåt!-kan jag få henne? / charlie- aldrig, hon är min!- öh? Min mamma äger mig! *haha xp*- då får jag väl snacka med henne då ;) / charlie- men vi har bråttom, köör!! / rickyHan körde typ 100 på 70 vägen men vi blev inte stoppade så vi körde på bara och vi hann men vi fick springa och jag direkt till aurora och ricky till "killarna"...- heej gumman! / aurora-hej au, har du sett syrran?- nä men jag såg adam, dom kanske är inne? Kom dom inte med er då?-jo, det är därför jag frågar?-förlåt då.. Varför så sur?-jag tror jag är orolig, hon och adam drog iväg nånstans igår.. -äh, vart skulle dom va?-alla i deras klass är ju skumma eller så är vi de xD..?-men spela roll dom är juinte ens femton!?-jag går in och kollar... Jag gick in i skolan och letade och "hittade" eller såg dom vid Niccos skåp, dom kysstes och sen sa Adam:-jag vill ju bara va med dej..-aww, men det är väll typ fett kul i grekland?-inte utan dig...Jag tyckte faktiskt synd om honom.. Jag skickade ett sms till henne "fråga mamma och pappa om du får följa med då?"Svaret blev "what? Va menar du??" svar från mig "grekland, daah!?" svaret: "vart fan är du? Varför lyssnar du?" svaret: "tkr synd om adam... :(" "tror du jag får?" "kanske... Jag fåck ju åka till italien med ricky förra.året...?" inget svar men jag såg attNicole skrev ett sms och sen frågade hon adam om han trodde att hon fick följa med eller om han trodde hon fick.. Han svarade att du borde ju få.. Sen plingadeniccos mobil och hon såg glad ut och sen sa hon att hon fick om det gick för "er" adam tog fram sin ganska oanvända iPhone och skrev ett sms och fick ganska snabbt ett svar och sen sa hn att det gick och sen kramades dom och jag var snabb på att ta en bild till facebook och jag taggade dom och skrev texten "sötnosarna ska till gr ekland<3" och fick snabbt 3 gillningar och en kommentar "men seriöst skaffa dig ett liv?" gissa vem som skrev den...? Sen gick jag ut till Aou och resten av tjejerna och stod där medans dom små sjöng men när det blev vi nior som skulle få varsin gul ros och säga hejdå till alla och gå vidare till gymnasium började jag nästan gråta men efteråt gick jag in på toan med min väska och böt om till en grå stickad tröja med ett kors med nitar runt och ett par tajta svarta jeans och ed hardyskor och min ed hardyväska och jag la ner klänningen och klackarna och gick sen ut till au och ricky..

Av novellenomisabelle - 19 februari 2012 12:06

                  

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ricky bara gick utan att svara..

-Han glömde sin mobil... Sa jag tyst för mig själv.

Jag sprang till bussen för att kolla om han var kvar, han satt på bänken vid busskuren och väntade. Jag ställde mig framför honom och såg han i ögonen, han hade gråtit...

-Vad har hänt? / Wilda

-Tim har...dött..

-Vem?

-Min polare...

-Älskling, förlåt...

Jag kramade honom och han kramade mig, jag kände hans tårar på min axel...

-Vill du komma hem till mig igen, gubben?

-Är du ensam annars?

-Mm... Snälla kom till mig, älskling..

-Mm

Jag ställde mig upp och tog hans hand. Det var inte långt hem till mig, det uppskattade nog Ricky, han ville nog inte att någon skulle se att han gråtit. Men det var nästan inga ute men i alla fall...

-Tack... / Ricky

-Det är inget...

Vi gick i ungefär tre, fyra minuter sen var vi hemma hos mig igen vi satte oss i köket, jag gjorde varm o'boy sen satt vi och pratade tills Ricky inte orkade, han sms:a sin mamma och sa att han skulle sova kvar tills på måndag i alla fall..

Vi bestämde oss för att kolla på en film i stället så dom kollade på film, men båda somnade under filmen... 

---Rickys perspektiv~Start, vaknar efter filmen---

Jag vaknade och märkte att det var mörkt ute, jag kollade klockan på mobilen och såg att klockan va tio så vi hade sovit typ fyra timmar... Jag bar in Wilda till hennes rum och la henne på sängen, hon är så söt när hon sover. Jag orkade inte vara vaken själv så jag la mig bredvid henne och somnade nästan direkt...

---Wildas perspektiv---

~Morgonen efter~

Larmet. det tjutande mobillarmet vaknade båda av, skola igen, eller skolavslutning, och Wildas födelsedag! Jag stängde av larmet...

-God morgon, sextonåring! Sa Ricky

-God morgon, lilla pojke... Svarade jag

-Den kändes, bara för att jag fyller år i oktober...

Ricky gick till badrummet, jag hörde duschen, nu lär inte jag få duscha på ett tag så jag gick ner till köket i stället och på väg ner märkte jag att jag hade mina myskläder från igår, måste somnat med dom... Men hur kom jag till mitt rum? Ricky brukar inte direkt bära mig...? När jag kom till köket stod det tre paket på bordet, jag ville öppna dom, men jag gjorde kaffe och en macka i stället. Efter typ en kvart kom Ricky ner, nu hade han mjukisbyxor på sig.

-Va seg du är..!? / Wilda

-Håret tar tid*blinkblink*

-Vänta, det ligger lite konstigt där, kom så fixar jag det..

Jag ruffsade till håret och skrattade!

-Och du sa att jag var lättlurad! / Wilda

-Bara för det får du inte din present nu..!

-Meh, jag fyller du år...?

-Du har ju paket där...

-Jag vet!

Jag kysste honom och han kysste mig.

Sen gav han mig presenten i alla fall, jag öppnade den lilla rosa asken och innuti låg det ett jättegulligt halsband, sen öppnade jag de tre andra.

I det första var det guldiga hörlurar, typ utan märke(Snål som Nicole är)

I det andra var det ett rosa iPhoneskal

Och i det tredje som var från... Adam? Var det sjukt många enkronor!

-Har jag tråkigt kan jag ju räkna dom...

-Det va en ny present...?

-Din present var ändå bäst, älskling!

-Fast, favoritpresenter brukar ju inte vara från syskon och deras pojkvänner..? Eller?

-Nä, från söta pojkvänner!

Vi kysstes, sen sprang jag upp och duschade. Efter att jag hade duschat fixade jag håret lite och sminkade mig, foundation, mascara, eyeliner, ögonbrynspenna, lite rouge, rosa ögonskugga och rosa läppglans sen tog jag på mig min klänning och skor.... sen tog jag min Ed Hardy-väska och la ner de blåa Ed Hardy-skorna och en blå skorta och mina tajta svarta jeans sen gick jag ner igen.

Av novellenomisabelle - 14 februari 2012 10:39

-Bra svar. Kom Nicco...?

-Vänta Adam, jag kommer snart...

Jag drog med Nicole till köket och sa:

-Hur fan kom han in!?

-Fönster...

-På övervåningen?

-Nej, undervåingen men ni är ju tröga och märkte inte det..

-What ever, varför kom han inte in genom den fantastiska saken som kallas Dörr!?

-Då skulle du sagt att han skulle gå ju..! Vi har inte fått vara med varandra på typ en vecka...

*Nicole snyftar*

-Asså, han får stanna men asså, hade du brytt dig om jag sa nej..?

"Tack!" Sa Nicole och kramade mig, sen sprang hon in på sitt rum. Jag gick tillbaka till mitt rum, till Ricky... Han låg på min säng och kollade på Scrubs.

-Känns det bättre nu? Frågade Ricky

-Nä, hon va med Adam...

-Va? Hur kom han in?

-Fönster...

*Inget svar*

-vid trappan, sen gick han upp...

Ricky svarade inget utan drog ner mig i sängen och sen bara låg vi där och myste tills han tog min mobil, jag frågade varför han tog den men han svarade bara att han var tvungen att kolla en grej. Efter ett tag la han ifrån sig mobilen, efter ännnu en stund plingade det till. Sms från Nicole...? "Det ska du ge fan i kära syster!" stod det. Jag kollade på det tidigare "Så, får du nåt elr?" Jag svarade snabbt "Jaduu, Ricky ville veta... Men när han fråga blev man ju nyfiken ;)"

- Det kändes viktigt va? / Jag

-Vadå? / Ricky

-Nicole...

-Ja, man vill ju veta om Adam duger...?

-Fan va snuskig du är, men... Sant...

Ricky skrattar

-Du har en jävla tur som bara har en halvbror och en katt!

-Aa, han e aldrig hemma typ så...

-ska vi byta? Men du får Adam på köpet... *BlinkBlink*

-Johejdu...

Svar från Nicole eller Adam "Fan mkt bättre än dej iaf"

-Kan inte du bara du vet... Få hans nummer så kan jag få behålla min mobil?

-Noupp...

Svar till Adam från Ricky "Aa, tro vad du vill, eller fråga Wilda *u get it ;)*"

Jag tog min mobil och läste sms:en...

-Mm, tack för den, du kan inte låta bli att blanda in mej i erat omogna killsnack?

-ehmmm, nej...

Svar från Adam "..."

Svar till Adam från Wilda "Men wtf, vrf svarar du!? fortsätt knulla min lillasyster ist!"

Ricky såg vad jag skrev och skrattade och sa "Nu känns det nog bra för honom..."

Jag kysste honom lätt på kinden sen vände jag mig om och sa go'natt... Ricky la sig nära mig och viskade till mig "jag älskar dig" Sen somnade vi båda.

Vi vaknade samtidigt, 12 på dagen, av att min mobil ringde...

-Mhmm?

-God morgon!

-Nicole.

-Ja?

-Varför väckte du oss!?

-Äh, bara lite roligt att jäklas lite...

-Hejdå..!

.

-Ska vi gå upp? / Wilda

-Nä... / Ricky

Jag kysste honom och sa "jo" sen gick jag till mitt badrum och duschade och satte upp håret i en "bulle", när jag kom ut igen sov Ricky, igen... Jag gick ner och bad Adam komma upp, han vart typ helt förvånad och undra varför, jag svarade att jag behövde hjälp då följde han med. Han tyckte nog att det var skumt efter mitt SMS... När vi va uppe i mitt rum sa jag:

-Väck honom, jag är fett dålig på det...

Adam skrattade, sen skrek han:
-VAKNA, med the voice!!

Då skrattade jag men Ricky blev typ fett sur för att det var Adam, men sen frågade han:

-Hur gick de igår då?

Då gick Adam.

Jag la mig bredvid Ricky.

-Är du vaken, med the voice? / Wilda

-Nä...

Jag formligen drog honom ur sängen, så gick han med på att gå upp.

-Jag ska äta nu för jag har varit vaken i typ tjugo minuter längre än du, men du... Somna inte om!

-Visst, kommer snart...

Jag gick ner och fixade kaffe till mig sen satte jag mej vid köksön för palla sitta med Nicole och Adam, euför sig är Adam faktiskt ganska schysst... Men nej. Efter ett tag kom Ricky. Han satte sig bredvid mej och tog mitt kaffe.

-Tack, älskling! / Ricky

-Aa, det är älskling när man vill ha nåt, och tack själv! Nu får jag göra mer kaffe, Yay... / Wilda

-Du är ganska dålig på kaffe...

-Tack, gör själv då.

Jag tog mitt kaffe och drack typ fett fort. Sen gick jag till mitt rum men Ricky satt kvar..

-Så, hur gick de igår? / Ricky

-Men fan vad du tjatar!? / Adam

-Get it *;)* / Ricky

-Vet du? / Nicole

-Nä? / Ricky

-GÅ! / Nicole

-Kej, take a chillpill...(Sagt överdrivet tjejigt och flummigt)

Ricky gick till mitt rum. När han va i mitt rum så satte han sig med mig på sängen.

-Kan inte jag få sova? / Ricky

Jag ställde ifrån mig datan och kysste honom, han besvarade kyssen och började kyssa mig mer intensivt och han drog ner mig så vi låg i sängen och då, när allt var perfekt, kommer Nicole in!

-Jag och Adam....Eh? / Nicole

Jag la mig bredvid Ricky och svarade:

-Vad!? / Wilda

-Vi... Går.. Hejdå!

Jag satte mig upp och sa:
-Stämningsdödare...

-Du vet, jag kan ju fixa den igen... Sa Ricky

-Ne, vad ska vi hitta på idag då?

*SMS till Ricky*

-Jag måste hem..! / Ricky

-Varför då?


Ja, varför då??

Av novellenomisabelle - 10 februari 2012 21:56

     

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-Jag hämtade grejer och köpte godis... Svarade Ricky

-Okej!

-Klockan är ju ingenting typ... Vad ska vi göra?

-Jag vet inte... Tv eller film?

-Tv...

-Oki

Vi tittade på tv i typ fyra timmar sen åt vi, vi beställde pizza för det var enklast...

-Ska vi kolla på film? frågade jag

-Vilken?

-Kan vi inte se midnatt i paris? Vi kan hyra den...

-Jag kan se vad som helst med dig...!

-Naww, men jag kan ju inte kolla om inte du vill...?

-Jag har faktiskt velat se den....

-Va? Gud va söt du är är älskling!

-Tror du inte jag vet det?

-Jo, tyvärr...

Jag kysste honom sen svarade han:

-Ska vi se filmen eller?

-Såklart!

Vi kollade på filmen och åt godiset, Ricky hade armen om min midja... Jag somnade efter halva filmen men jag vaknade av att Nicole kom hem ...

-Varför är du hemma? Frågade jag

-För jag inte fick vara hos Adam!(Nicoles pojkvän)

-Och därför måste du vara här?

-Eh, vart annars?

-Du har väll vänner?

-Och jag ska fråga dom om jag får komma nu? Klockan är tio...!?

Nicole gick upp till sitt rum och stängde dörren...

-Jaha... Sa Ricky efter ett tag

-Ska vi gå till mitt rum?

-Aa....

*Tänker*

Faan, varför kom hon hem!?

*Slutar tänka*

-Vad är de? Frågade Ricky

-Hon förstör alltid för mig, asså, hon visste att jag skulle vara med dig ju...! Fan, hon ska inte vara hemma för hon visste att jag skulle vara ensam med dig!

"Ta det lungt" sa Ricky och kramade om mig tills jag kände mig lugn.

-Kan jag få gå och säga att hon inte ska vara här? Sa jag.

-Om det känns bättre då...?

-Ja... Det skulle det!

Jag gick upp och öppnade dörren till Nicoles rum... Hon satt på sängen med Adam och kysstes.

-Vad fan gör du här!? frågade jag

-Ehmm...?


Av novellenomisabelle - 10 februari 2012 14:40

Jag vet exakt hur jag vill ha nästa kapitel men jag har inte tid riktigt, men antagligen i kväll!

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards