Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

Del 12

Av novellenomisabelle - 28 oktober 2013 22:12

Nu har jag väl varit duktig och spammat med delar :)

---

-Du kan gå och dö din jävla hora. Sa jag innan jag vände mig om och gick. På vägen ut hörde jag läraren ropa:

-Rektorn, nu! 

Jag fattade själv att jag skulle hamna där.

----

 

->ISABELLES PERSPEKTIV<-

Vad hade han gjort? 

Någon kom och hämtade mig, jag hade stått på samma plats, hört allt. 

Rektorn frågade om varför Alex gjorde som han gjorde. 

Det fanns inget svar, i alla fall inte om vi inte berättade allt..

-Nå? Sa han.

Vi fick berätta allt, men vi tonade ner det så att han inte skulle behöva ringa mamma. Men samtidigt inte så mycket så att han inte skulle tycka att det hon hade gjort var värre än det Alex sa.

-Då får vi väl hämta Jennifer och lösa detta. Sa han och bad någon hämta henne.

Hon kom in och verkade väldigt sur. Rektorn pratade med oss alla, och vi sa bara det vi "skulle" så att det gick så fort som möjligt. När han äntligen hade pratat klart så sa han:

-Och så kan Jennifer säga förlåt till Isabelle och Alex till Jennifer.

-Förlåt. Sa båda samtidigt.

-Bra, gå nu. Sa rektorn och vi reste på oss och gick ut.

Jennifer gick tillbaka till klassrummet och jag stannade med Alex.

-Förlåt.. Sa han

-Det gör inget, men det kanske inte var så smart! Svarade jag

-Kommer hon vara mycket värre nu? Frågade han

-Kanske, men hon kommer inte göra något när jag är med dig i alla fall, sa jag lite ironiskt entusiastiskt.

-Då får du väl vara med mig hela tiden då, sa han skämtsamt.

-Haha, typ! Men lektionen slutar nu, jag borde nog gå till Thea.. Sa jag

-Ses sen då! Sa han

Jag gick mot mitt skåp, hoppades att Jennifer inte skulle döda mig så fort hon såg mig.. Det kanske skulle bli bättre nu, eller?

Thea stod redan vid våra skåp och väntade på mig. 

-Vad hände!? Sa hon tyst.

Jag berättade allt som hade hänt och Thea verkade chockad.

-Jag trodde inte det om din bror, sa hon när jag hade berättat allt. 

-Jennifer blev livrädd, du skulle sett henne! Hon trillade nästan av stolen! fortsatte hon

-Haha, trodde inte att Alex kunde vara så läskig.. Sa jag och skrattade.

Vi gick ut på skolgården och satte oss på en bänk. Pratade lite, det vanliga liksom.

-Hur går det med Lucas då? Sa hon och ryckte med ögonbrynen

-Sluta! Sa jag och skrattade 

-Men på riktigt.. Sa hon

-Det går väll bra, tror jag... Eller kanske inte.. Sa jag lite osäkert

-Va? Svarade hon

-Asså, det känns som att vi bara är vänner typ.. Sa jag


->LUCAS PERSPEKTIV<-

Varför? Varför ska det vara så svårt att visa att jag gillar henne? Nu är det kanske för sent, hon kanske bara vill vara vänner.. Men what the hell, take the risk.


->ISABELLE<-

Sista ringningen, sista chansen att prata med Lucas.. Jag plockade snabbt ihop mina grejer och kilade ut till mitt skåp och slängde in dom. Min blick for genom korridoren, jag kunde inte se honom någonstans, och det började bli tomt. Tänk om han hade gått?

Någon knackade mig på axeln, jag vände mig om.

Hans läppar mot mina, hans händer runt min midja. 

Jag var chockad, men jag hade saknat detta, galet mycket! 

 
 
Skrivaren

Skrivaren

2 november 2013 15:09

Älskar din novell! Skulle du vilja kolla in min blogg?^^

http://novellrummet.bloggplatsen.se

novellenomisabelle

15 november 2013 17:11

Åh vad glad jag blir! :D Blir mycket mer taggad på att skriva nu! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av novellenomisabelle - 29 juni 2014 01:30

Ett halvår senare har jag tråkigt igen... --- 3 månader senare Jag och Lucifer utvecklades varje dag, varenda gång vi hoppade en ny bana så gick det bättre. Han är i riktig tävlingsform och klarar allt. Vi hoppade riktiga banor på en meters höj...

Av novellenomisabelle - 28 december 2013 02:20

Hejhejhejhej, jag kör lite yolo och hoppar över julen för de är fett trååk att skriva de så fuck it, jag kör på den 25 ist lixx  --- Vi hade pratat hela natten, han var så otroligt gullig. Ingen annan skulle stanna uppe hela natten bara för att p...

Av novellenomisabelle - 22 december 2013 23:09

Äntligen! Ett sms från Lucas. "Vill du och Thea träffa mig och Jacob idag?♥" --- 1 vecka senare.   Nu var det snart jul, redan den 20.. Tiden hade gått så fort. Jag var med Lucas hela tiden, ignorerade alla andra. Förutom Thea då, ho...

Av novellenomisabelle - 7 december 2013 20:57

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard. --- Jag vaknade av ett sms. Lite smått irriterad tog jag mobilen från nattygsbordet, jag log när jag såg vem det var från. Lucas. Det var en väldigt charmig bild...

Av novellenomisabelle - 29 november 2013 23:51

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå. -Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu ...

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards