Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Del 15

Av novellenomisabelle - 17 november 2013 12:57

Efter det så duschade jag, fönade håret och gick och la mig.

---

Larmet väckte mig som vanligt. Jag gick motvilligt upp från sängen för att klä på mig, slitna jeans och en beige stickad tröja. Jag satte mig ner vid mitt sminkbord för att sminka mig och fixa håret. Fram med plattången..

Jag var faktiskt nöjd med resultatet, jag såg inte helt hemsk ut i alla fall. Nästan lite söt faktiskt..

Jag skuttade nerför trappan medans jag kollade instagram, gillade lite bilder you know.

Alex stod redan i hallen och väntade

-Skynda! Sa han

Snabbt klev jag i mina uggs och tog min jacka. Vi gick ut genom dörren, ut i kylan. Man märkte tydligt att det var december, det var mörkt och kallt. Men snön lös upp marken i alla fall.

Jag såg Thea och sprang till henne.

-Hej babe! Sa hon och kramade mig

-Tja! Svarade jag

-Ska vi dra till stan efter skolan? fortsatte jag

-Aa, visst! Svarade Thea

-Bra! Sa jag glatt

Vi gick in i skolan medans vi fortsatte prata.

-Bitch! Hörde jag någon säga bakom mig

Jag vände mig om och såg Jennifer. Fuck.

-Vad vill du? Frågade jag irriterat, även fast jag visste svaret

-Tror du på riktigt att du bara kan säga till din bror att kalla mig hora, så kommer allt i din väld att bli bra? Tror du det? För i så fall så har jag något att säga dig. Allt kommer bli värre. Svarade hon stöddigt

-Tror du jag bad honom kalla dig hora? Då är du ju helt pantad. Svarade jag minst lika stöddigt

-Kom Thea, vi går. Sa jag och började gå.

Jennifer tog tag i min arm och drog mig tillbaka

-Och Lucas gillar inte dig. La hon till

-Okej, det var därför han sa att han gillade mig och kysste mig igår då? Svarade jag

-Dröm vidare, tönt. Svarade hon lite chockat

-Är du helt jävla cp eller? Tror du att Bella skulle ljuga om det? Sa Thea plötsligt

Både jag och Jennifer bara tittade på henne.

Nu märkte vi att det även var några som kollade på oss.

-Åh, behöver lilla Bellis lite backup av sin flickvän eller? Ni vet att alla vet att ni är lebbar va? Sa Jennifer med tillgjord röst, och viskade det sista

Då gick hon över gränsen, Theas gräns. Jag har aldrig sett henne så arg.

-Jävla fittiga horunge! Sluta tro att du kan få som du vill!! Skrek hon.

-Kom Thea, skit i henne. Sa jag och drog Thea i armen

Jennifer var helt chockad, hennes fjortiskompisar kom och pratade med henne "vilka bitches" eller "dom är bara avundsjuka på dig"

Så fort vi kom till våra skåp som var i en annan korridor så skrattade vi, vi hade gjort Jennifer livrädd. I mina ögon hade vi lyckats, det hade vi antagligen inte gjort i andra personers ögon men ändå!

-Jag trodde inte du kunde vara så arg! Sa jag

-När man bitchar sig mot min bitch så blir jag en bitch. Sa hon

-Hahahhaha! Omg, hon pissa nästan på sig! 

-Palla med henne liksom, kan vi inte bara slänga ut henne genom fönstret eller nått sånt? Fråga Thea

Ja, jag var fortfarande hög på livet och skrattade åt allt så ni förstår kanske min reaktion på den meningen.

Vi tog våra grejer och traskade iväg till lektionen. 

Tidernas längsta lektion, sekunderna var längre än någonsin och minuterna kändes som en evighet. Nej, kemi är inte min grej.

När vi äntligen kunde börja plocka ihop och gå så kände jag att Thea petade mig på armen.

-Vad? Frågade jag

-Ska vi fråga om några andra vill med till stan? Så kan du fråga Lucas! Sa hon lite retsamt på slutet

-Ska vi? Frågade jag

-Så kan vi gå på bio, så kan ni sitta och hångla i mörkret.. Sa hon och skrattade

Jag slog henne på armen

-Ge dig! Sa jag surt

-Okej, men fråga. Sa hon seriöst

-Okej, kanske.. Sen... Senare... Sa jag utdraget

-Sluta, fråga nu! Sa Thea bestämt

-Tänk om han säger nej... svarade jag osäkert

-Klart han inte gör! Sa hon och puttade fram mig åt hans håll

Jag gick mot honom och killarna han pratade med, Jacob och Gustaf. Hans kompisar, jag hade aldrig pratat med dom men någon gång måste vara den första, yolo liksom!

Han tittade mot mig och nickade mot mig, som för att visa att jag skulle komma. Så jag snabbade på stegen och när jag kom fram så la han armen runt mig, jag dog av lycka!

-Heej! Sa han till mig 

-Hej! Svarade jag glatt även fast jag var nervösare än någonsin

-Tjaa! Svarade både Jacob och Gustaf.

Jag vände huvudet mot Lucas

-Jag och Thea tänkte gå på bio, vill du med? Frågade jag

-Aa! Svarade han glatt

-Får vi följa med? Frågade Jacob förväntansfullt och log

-Visst! Svarade jag och log stort mot honom

-Vi tar första bussen efter vi har slutat, fast ni slutar innan oss va? fortsatte jag

-Vi slutar tjugo över två.. Svarade Lucas

-Men vi slutar halv tre, så det är bara tio minuter. Så ni borde överleva.. Sa jag

-Förhoppningsvis.. Svarade Gustaf, typ det första han sa under vårat samtal.

Jag kollade mot Thea, fast hon stod inte kvar. Nej, där stod Jennifer och tittade surt mot oss.

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå.

-Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu var jag död. Fuck. 

---

Upptäckte precis att jag förr kallade det kapitel och nu del.. Så kan det gå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av novellenomisabelle - 29 juni 2014 01:30

Ett halvår senare har jag tråkigt igen... --- 3 månader senare Jag och Lucifer utvecklades varje dag, varenda gång vi hoppade en ny bana så gick det bättre. Han är i riktig tävlingsform och klarar allt. Vi hoppade riktiga banor på en meters höj...

Av novellenomisabelle - 28 december 2013 02:20

Hejhejhejhej, jag kör lite yolo och hoppar över julen för de är fett trååk att skriva de så fuck it, jag kör på den 25 ist lixx  --- Vi hade pratat hela natten, han var så otroligt gullig. Ingen annan skulle stanna uppe hela natten bara för att p...

Av novellenomisabelle - 22 december 2013 23:09

Äntligen! Ett sms från Lucas. "Vill du och Thea träffa mig och Jacob idag?♥" --- 1 vecka senare.   Nu var det snart jul, redan den 20.. Tiden hade gått så fort. Jag var med Lucas hela tiden, ignorerade alla andra. Förutom Thea då, ho...

Av novellenomisabelle - 7 december 2013 20:57

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard. --- Jag vaknade av ett sms. Lite smått irriterad tog jag mobilen från nattygsbordet, jag log när jag såg vem det var från. Lucas. Det var en väldigt charmig bild...

Av novellenomisabelle - 29 november 2013 23:51

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå. -Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu ...

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards