Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Del 10

Av novellenomisabelle - 27 oktober 2013 23:30

Jag kände mig som en idiot. Snabbt som satan tog jag fram mobilen som jag såklart hade glömt att sätta på laddning under natten, 2%, i med laddaren i ljusets hastighet. Sen kom jag till det svåra besluetet. Ska jag eller ska jag inte skicka ett sms till honom, verkar jag för desperat om jag gör det..?

----

Jag började skriva ett sms, tog bort, skrev om och tog bort. Det gick inte, det fanns inget i mitt huvud som jag kunde skriva. "Hej, asså förlåt för att jag somnade..." Nej, det går inte att skriva. Det slutade med att jag smsade Thea i stället, hon hade inget bra svar på vad jag skulle göra.. 

Jag bestämde mig för att strunta i det för en stund och äta frukost. Det är ju faktiskt bara söndag en dag i veckan, och då kan man äta pannkakor. I alla fall om man heter Isabelle Josefin Danielsson. 

Mjöl, socker, mjölk, ägg, skål, visp.. Ja, allt! Musik på, volymen upp och falsk sång aktiverad. Mitt i allt detta trillar ett sms in i luren. Jag sprang ifrån stekpannan för att hämta den på köksbordet utan att bränna pannkakan. Det var från Lucas, eller rättare sagt från "Världens bästa och hetaste<3" 

"Du kanske borde gå och lägga dig när din mamma säger att du ska det ;)"

En sten föll från mina axlar. Lyckan var oändlig, jag trodde det skulle bli jobbigt och pinsamt men han bara gjorde allt så bra!

"Nää, sånt är för töntar #yolo" Svarade jag

"Du skrev inte precis #yolo i ett sms.."

"Yes, in deed #swag ;)"

Sen fortsatte det under tiden jag stekte pannkakor. Ett fånigt leénde var fastklistrat på mina läppar medans smsen trillade in. Det blev många pannkakor så jag frågade min bror och mamma om dom ville ha, jag visste redan svaret. Ett stort fett ja!

Vi satt runt bordet och åt, eller vi åt och jag smsade fortfarande. Mamma brydde sig inte, hon slapp göra mat. Hon var glad. Men min bror kunde inte låta bli, han såg att jag log varje gång jag läste ett av smsen.

-Vem skriver du meed? Frågade han drygt

-Spelar det nån roll? Svarade jag minst lika drygt medans jag skrev.

Han satt berdvid mig så jag både såg och kände hur han väldigt odiskret kollade vem jag skrev med.

-Vem är "Världens bästa och hetaste"? Sa han retsamt

-Ge dig! Sa jag surt och slog honom.

Han tog min mobil och höll den så långt ifrån mig som möjligt, och scrollade igenom smsen. Det var ganska många vid det här laget..
-MAMMA! skrek jag

-Alex, ge Isabelle hennes mobil! Nu! Sa hon strängt men min bror är ju min bror. Han bara fortsatte..

-Jag hatar dig! Sa jag.

-Tönt. Svarade han bara och gav mig mobilen. Ja det var ju meningen att han skulle vara äldre än mig men nu var det så att han betedde sig som en femåring ganska ofta. Jag gick ut till hallen och tog på mig mina uggs och min jacka, sen gick jag ut. Jag ringde till Thea och frågade om jag kunde komma hem till henne, såklart. Så jag gick till henne, vi pratade länge, skrattade tills vi inte kunde andas. Det vanliga.När klockan var ganska mycket tänkte jag att det var bäst att gå hem. Så ja, jag gick hem. 

-Ses i morgon! Ropade Thea efter mig

-Aa! Svarade jag

Vi bodde nära varann så jag var snabbt hemma. Dom verkade inte bry sig så mycket om att jag hade varit borta hela dagen. Men det gjorde inte mig något, jag slängde av mig jackan och skorna och gick upp till mitt rum. Jag blev irriterad på hur stökigt det var så det var städdags. Jag började plocka undan allt och ställde det fint. Alla parfymer skulle stå i ordning på sin hylla, och plattång, locktång, hårspray och allt sånt skulle ligga i sin korg i badrummet. 

När det var färdigt så var det faktiskt riktigt prydligt. Snapchaaat, Thea skulle se detta. Jag var ingen hejare på att städa direkt så jag var väldigt stolt. 

Sen gick jag och la mig, konstigt nog var jag väldigt trött, trots att jag sov länge.. Men jag somnade ganska fort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av novellenomisabelle - 29 juni 2014 01:30

Ett halvår senare har jag tråkigt igen... --- 3 månader senare Jag och Lucifer utvecklades varje dag, varenda gång vi hoppade en ny bana så gick det bättre. Han är i riktig tävlingsform och klarar allt. Vi hoppade riktiga banor på en meters höj...

Av novellenomisabelle - 28 december 2013 02:20

Hejhejhejhej, jag kör lite yolo och hoppar över julen för de är fett trååk att skriva de så fuck it, jag kör på den 25 ist lixx  --- Vi hade pratat hela natten, han var så otroligt gullig. Ingen annan skulle stanna uppe hela natten bara för att p...

Av novellenomisabelle - 22 december 2013 23:09

Äntligen! Ett sms från Lucas. "Vill du och Thea träffa mig och Jacob idag?♥" --- 1 vecka senare.   Nu var det snart jul, redan den 20.. Tiden hade gått så fort. Jag var med Lucas hela tiden, ignorerade alla andra. Förutom Thea då, ho...

Av novellenomisabelle - 7 december 2013 20:57

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard. --- Jag vaknade av ett sms. Lite smått irriterad tog jag mobilen från nattygsbordet, jag log när jag såg vem det var från. Lucas. Det var en väldigt charmig bild...

Av novellenomisabelle - 29 november 2013 23:51

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå. -Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu ...

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards