Direktlänk till inlägg 20 oktober 2013

Del 7

Av novellenomisabelle - 20 oktober 2013 22:31

 

Lördag morgon, ingen värk kvar från fallet i onsdags. Och tillbaka till stallet.

Jag kollade på klockan och såg att den bara var nio, och jag skulle till stallet vid 12 så jag hade gott om tid för att äta och sånt.

Jag tog på mig ett par mjukisbyxor och en randig långärmad tröja, sen gick jag till köket för att göra frukost. Eftersom jag hade mycket tid och jag var faktiskt ganska hungrig, kanske för att jag inte åt middag dagen innan.. Så bestämde jag mig för att fixa lite fruktsallad och göra en smoothie, långfrukost är inget vanligt i min familj. Jag gillar inte frukost så mycket eftersom man måste fixa det själv och nästan all frukostmat är äcklig, men inte frukt.

När jag hade ätit så gick jag till mitt rum igen, klockan var fortfarande bara tio.. Och det fanns verkligen ingenting att gör hemma, förutom de tråkiga grejerna.. Som typ att städa.. Jag bestämde mig för att åka till stallet tidigt, det gjorde inte så mycket, jag hade faktiskt bara bestämt att åka sent eftersom jag trodde jag skulle vakna sent.

Jag tänkte att Lina, som bor där Luzifer står, kanske ville rida med mig.


-Tja babe, lust att rida en sväng med mig?

-Jaaa, då slipper jag rida själv ♥

-Perfff :* Tar första bussen :)


Jag kände att det var onödigt att sminka sig för att åka till stallet, och jag såg ju faktiskt inte helt död ut eftersom jag hade fått sova. Klockan var nu 10.17 och nästa buss gick 10.25, om jag springer så hinner jag!

Jag slängde på mig jackan och knöt skorna, ryckte fram mössa och vantar.

-Hejdåå!

Inget svar..

Jag sprang mot busshållsplatsen, perecis när jag kom fram så såg jag bussen komma fram bakom skogen. Riktigt proffs på att hinna med bussar alltså. Jag klev på och blippade mitt busskort, satte mig som vanligt på platsen ovanför barnvagns/rullator-platsen.

Och bussen rullade iväg. Med musik i öronen så drömde jag mig bort ända tills Jennifer och hennes kompisar gick på.

-Åh, Lucas-lover! Sa Jennifer och hennes kompisar skrattade.

Jag tittade nedlåtande på henne.

-Du vet väl att Lucas inte gillar fula tjejer? Sa hon och tittade menande på mitt osminkade ansikte.

-Då gillar han ju inte dig då. Svarade jag och höjde volymen. Då blev hon arg, hon drog ur mina hörlurar och sa:

-Du ska ha jävligt klart för dig att Lucas är min, inte din. Sen satte dom sig längst bak. Jag satte i hörlurarna igen och böt låt. "Jag är så jävla, fucking pisstrött på henne och hennes antydningar till att hon är bättre än alla andra.." Det har jag skrivit på min blogg så många gånger så det är det enda jag kan tänka på när jag ser henne.

Jag har aldrig hatat någon annan än henne. Hon var en riktig film-bitch. En riktig Regina, en sån som killar gillar, och en sån som tjejer vill vara.

När jag äntligen kunde trycka på stoppknappen och gå av bussen så kändes det äntligen bättre! Hästar, det är min grej. Det är min passion.

Vid stallet så såg jag att Luzifers och Jasmins hage var tom så jag antog att Lina hade tagit in båda. 

När jag öppnade den tunga stalldörren så besvarades mina aningar, Luzifer stod i sin box och käkade hö.

-Linaa! Ropade jag

-Jag är i sadelkammaren! Svarade hon

Så jag gick till sadelkammaren, där Lina stod och letade efter något.

-Vad letar du efter? Frågade jag nyfiket

-Mina vinter-ridvantar, har du sett dom? Svarade hon lite irriterat

-Aa, dom ligger där.. Sa jag och pekade på en hylla. Och ja, där låg dom, och det hade dom gjort ett tag..

-Aah, du är min ängel! Tack! Svarade hon glatt. Hon hämtade dom, plockade fram sadel och träns och gick ut i stallet.

Jag tog Luzifers träns och följde efter. Lilla Luzifer som alltid såg glad ut, min ponny som jag älskade. Jag tog grimskaftet och knöt fast han i gallret på boxen, jag kände att det var onödigt att ta ut honom i stallgången bara för att borsta av lite och kratsa hovarna. Jag tänkte att jag kunde rida barbacka igen. Ibland har jag små perioder när jag bara vill rida barbacka, mestadels på sommaren men ibland på vintern.

Så jag tog fram en rotborste och började borsta hans redan ganska rena hårrem. Böt till en piggborste för att borsta man och svans och till sist kratsa hovarna, eftersom jag är ganska noggrann av mig så var Lina redan klar vid det här laget så jag skyndade mig att tränsa och sen gick vi ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av novellenomisabelle - 29 juni 2014 01:30

Ett halvår senare har jag tråkigt igen... --- 3 månader senare Jag och Lucifer utvecklades varje dag, varenda gång vi hoppade en ny bana så gick det bättre. Han är i riktig tävlingsform och klarar allt. Vi hoppade riktiga banor på en meters höj...

Av novellenomisabelle - 28 december 2013 02:20

Hejhejhejhej, jag kör lite yolo och hoppar över julen för de är fett trååk att skriva de så fuck it, jag kör på den 25 ist lixx  --- Vi hade pratat hela natten, han var så otroligt gullig. Ingen annan skulle stanna uppe hela natten bara för att p...

Av novellenomisabelle - 22 december 2013 23:09

Äntligen! Ett sms från Lucas. "Vill du och Thea träffa mig och Jacob idag?♥" --- 1 vecka senare.   Nu var det snart jul, redan den 20.. Tiden hade gått så fort. Jag var med Lucas hela tiden, ignorerade alla andra. Förutom Thea då, ho...

Av novellenomisabelle - 7 december 2013 20:57

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard. --- Jag vaknade av ett sms. Lite smått irriterad tog jag mobilen från nattygsbordet, jag log när jag såg vem det var från. Lucas. Det var en väldigt charmig bild...

Av novellenomisabelle - 29 november 2013 23:51

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå. -Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu ...

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards