Direktlänk till inlägg 22 december 2013

Del 18

Av novellenomisabelle - 22 december 2013 23:09

Äntligen! Ett sms från Lucas.

"Vill du och Thea träffa mig och Jacob idag?♥"

---

1 vecka senare.


Nu var det snart jul, redan den 20.. Tiden hade gått så fort. Jag var med Lucas hela tiden, ignorerade alla andra. Förutom Thea då, hon var nästan alltid med. Hon och Jacob klickade direkt, man märkte att han gillade henne. Han hjälpte henne om hon behövde hjälp, han var alltid glad med henne, han skickade gulliga sms.. Listan fortsätter. Men ingen av dom ville erkänna något.

Just nu var jag ensam med Lucas, hemma hos honom. Vi kollade på film, av någon anledning så tyckte vi att det var smart att kolla på skräckfilm. Vilket bara resulterade i att jag i princip satt i hans knä och skrek.... Ja, jag är lättskrämd.. Och lite paranoid.. 

Nu var det lite lugnare på filmen så jag satt bara nära honom och hörde hans hjärtslag. Hans arm låg runt mig, jag kände mig trygg.

När filmen äntligen var slut så hörde jag en dörr öppnas och stängas.

-Hallå! Ropade Lucas

-Heej! Svarade en tjejröst

-Det är min syrra.. Sa han till mig

Hon kom in till oss, fast först tittade hon inte på oss utan på teven som nu var på kanalen disney channel..

-Hej, Inez.. Sa Lucas

Hon vände sig om och såg lite smått chockad ut när hon såg mig.

-Hej, ursäkta.. Jag är Inez, Lucas syster! Sa hon glatt och log mot mig

-Ehm, Isabelle. Jag går typ i Lucas klass.. Svarade jag

-Typ? Sa hon frågande

-Aa, asså parallellklass. Svarade jag

-Aha.. Sa hon

-Vill du fråga något mer eller ska du gå? Sa Lucas menande

-Störde jag eller? Sa hon retsamt

Jag kände mig lite obekväm, känslan av att veta att någon dömer mig får mig att må illa. Och när Inez tittar på mig så är det inte bara snällhet i ögonen. Eftersom hon mostly pratar med Lucas nu så tog jag upp min mobil för att kolla tiden. 21.13 Kanske dags att gå hem..

Inez hade nu gått ut efter lite småtjafs med Lucas.

-Jag måste gå.. Sa jag tyst medans jag tog hans hand

-Är det för Inez? Svarade han lika tyst

-Nä, men mamma efterlyser mig nog snart.. Sa jag tyst och han skrattade till.

Jag ställde mig upp och drog med honom. Han log mot mig och vi gick ner, det var lite awkward när jag skulle ta på mig jacka och så medans han titta på.. Men när allt var på, från mössa till skor så kramades vi. Han la sina händer på mina kinder och kysste mig. 

-Hejdå, jag lär ringa dig om några sekunder för jag och skräckfilmer funkar inte riktigt.. Sa jag

-Hah, okej.. Sa han och log.

När jag var ute så kände jag kylan slå emot mitt ansikte, jomen snart är det jul.



.:Lucas perspektiv:.


Ibland hatar jag Inez, speciellt när hon är dryg. 

-Vafan Inez!? Sa jag högt påväg mot köket där hon va

-Vad? Frågade hon ointresserat

-Vad tror du själv? Svarade jag irriterat

-Vad gjorde jag? Svarade hon surt 

-Dra åt helvete.. Sa jag trött

Varför var pappa tvungen att bli tillsammans med Inez mamma? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av novellenomisabelle - 29 juni 2014 01:30

Ett halvår senare har jag tråkigt igen... --- 3 månader senare Jag och Lucifer utvecklades varje dag, varenda gång vi hoppade en ny bana så gick det bättre. Han är i riktig tävlingsform och klarar allt. Vi hoppade riktiga banor på en meters höj...

Av novellenomisabelle - 28 december 2013 02:20

Hejhejhejhej, jag kör lite yolo och hoppar över julen för de är fett trååk att skriva de så fuck it, jag kör på den 25 ist lixx  --- Vi hade pratat hela natten, han var så otroligt gullig. Ingen annan skulle stanna uppe hela natten bara för att p...

Av novellenomisabelle - 7 december 2013 20:57

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard. --- Jag vaknade av ett sms. Lite smått irriterad tog jag mobilen från nattygsbordet, jag log när jag såg vem det var från. Lucas. Det var en väldigt charmig bild...

Av novellenomisabelle - 29 november 2013 23:51

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå. -Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu ...

Av novellenomisabelle - 17 november 2013 12:57

Efter det så duschade jag, fönade håret och gick och la mig. --- Larmet väckte mig som vanligt. Jag gick motvilligt upp från sängen för att klä på mig, slitna jeans och en beige stickad tröja. Jag satte mig ner vid mitt sminkbord för att sminka m...

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards