Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Del 20

Av novellenomisabelle - 29 juni 2014 01:30

Ett halvår senare har jag tråkigt igen...

---

3 månader senare

Jag och Lucifer utvecklades varje dag, varenda gång vi hoppade en ny bana så gick det bättre. Han är i riktig tävlingsform och klarar allt. Vi hoppade riktiga banor på en meters höjd, dock inga tävlingar ännu.

-Jag förstår inte varför du inte vill tävla.. Sa Lina

-Jag vill bara inte. Svarade jag 

-Du kan väl åtminstonde prova en pay and jump eller clear round? För Lucifers skull. Sa Lina 

-Kanske.. Sa jag tveksamt

-Jaa! Det är en om två veckor, snäälla var med på den! Du får hoppa 40 cm om du vill men snälla var med! Jag kan hoppa med Jasmin om du är med! Sa Lina exalterat

Jag funderade, det kanske skulle vara roligt att hoppa så. Bara en gång kanske..

-Okej. Men du måste lova att du hjälper mig! Svarade jag

-Jaaa! Och jag skojade bara, du får inte hoppa 40, minst 70. Annars kommer Lucifer tycka att det är tråkigt och ni klarar banor som är en meter. Sa Lina och skrattade

.:Lucas:.

Hon var det enda jag tänkte på. Shit vad jag saknade det vi hade, det bara försavnn. Jag fattar ingenting. 

.:Isabelle:.

Jag kollade mobilen igen, för man vet ju aldrig om han hade skrivit något som jag hade missat. Men så var ju inte fallet. Det vi hade som var så bra, alla snackade om vår kyss i skolan ett tag men sen startades ett rykte om att det bara var ett vad som han hade förlorat. Jennifer var såklart nöjd med det ryktet, det var säkert hon som startade det.

Varför ska allt vara så jävla cp-komplicerat..

Min mobil ringde, det var Thea.

- =jag ~=Thea

-tjaa!

~hola

-wazzup?

~vill du joina mig och dra till stan?

-maybe baby

~bra, vi tar 13.11 bussen puss

-puss

13.11, nu är klockan 12.30 och här sitter jag och ser utt som ett lik. Snabbt som attan så drog du fram ett par svarta jeans, en mörkblå tröja med trekvartsärmar och en beige stickad cardigan. Jag sminkade mig som jag alltid gör och sen plattade jag håret. Snabbt jobbat 12.53 var jag klar så det var lugnt. Först tog jag min väska och sen gick jag ner och tog på mig mina skor och jacka och gick jag ut. Nu är det bara äckligt väder, slask och regn, lite snö och sen varmt någon dag. Riktigt nasty. Med rätt musik i öronen så gick det väl an. 

 (Riktigt grymt bra låt btw)

Ed Sheeran never lets you down, hans nya album var ju bara to die for. Även om den enda jag kunde tänka på när jag hörde låtarna var Lucas.

När jag kom fram till busshållsplatsen så stog redan Thea där.

-Hej babe! sa jag och kramade henne

-Hej älsk! svarade hon och kramade mig tillbaka

Vi pratade på medans vi väntade på bussen som självklart var sen. Standard alltså!

Finally så kom bussen och vi gick snabbt på, för idag var det en kall dag. Vi satte oss på den vanliga platsen, första till vänster vid trappan i mitten. den bästa platsen för man kan spana på boys, ha fotstöd och så har man nära till dörren när man ska gå av.

Hela vägen så satt vi och pratade, skrattade och så vidare.

När vi gick av så var det några tjejer som bitchblickade oss men we don't care, we love it. Vi gick runt i affärer i några timmar men vi hittade inte så mycket.. Det slutade med att vi höll på att frysa ihjäl så det fick bli en fika på närmsta café. Varm choklad med vispgrädde och kladdkaka. När vi satt där och åt sa Thea plötsligt

-Kolla bakom dig, men diskret.

Jag kollade bakåt och såg Lucas, Jacob och Gustaf. Jacob vände huvudet hitåt och jag vände tillbaks mitt mot Thea. 

-Du måste ju snacka med honom någon gång. Sa Thea

-Typ nu för Jacob såg oss... Svarade hon och vinkade lite till honom.

-Nej, vafan Thea. Jag vill inte. svarade jag

-Heej! sa Jacob som hade kommit till vårat bord, själv.

-Hej! Sa Thea glatt 

-Hej.. Sa jag och plockade upp min mobil

-Okej, du. Du måste snacka med Lucas för han är fett deppig. Sa han till mig

-Varför måste jag prata med honom? Frågade jag

-För att han inte kommer snacka med dig, för han är lite av en tönt. Sa han

-Hon är också en tönt, jag har redan sagt att hon ska prata med honom. Sa Thea

-Men ni då, ni gillar varandra men ni gör ju inte ett piss för det. Sa jag menande till båda.

Båda blev tysta.

-Mm, precis. Sa jag irriterat

Gustaf kom för att hämta Jacob.

Vi satt kvar tysta och fikade, det blev lite konstig stämning mellan mig och Thea efter det jag sa. Det var sant men ändå lite taskigt..

-Förlåt, det var inte schysst att säga så. Jag vet att du verkligen gillar honom och så.. Sa jag

-Det är lugnt, men det kändes konstigt att höra det. Om du förstår vad jag menar.. Svara de hon och skrattade lite

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av novellenomisabelle - 28 december 2013 02:20

Hejhejhejhej, jag kör lite yolo och hoppar över julen för de är fett trååk att skriva de så fuck it, jag kör på den 25 ist lixx  --- Vi hade pratat hela natten, han var så otroligt gullig. Ingen annan skulle stanna uppe hela natten bara för att p...

Av novellenomisabelle - 22 december 2013 23:09

Äntligen! Ett sms från Lucas. "Vill du och Thea träffa mig och Jacob idag?♥" --- 1 vecka senare.   Nu var det snart jul, redan den 20.. Tiden hade gått så fort. Jag var med Lucas hela tiden, ignorerade alla andra. Förutom Thea då, ho...

Av novellenomisabelle - 7 december 2013 20:57

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard. --- Jag vaknade av ett sms. Lite smått irriterad tog jag mobilen från nattygsbordet, jag log när jag såg vem det var från. Lucas. Det var en väldigt charmig bild...

Av novellenomisabelle - 29 november 2013 23:51

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå. -Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu ...

Av novellenomisabelle - 17 november 2013 12:57

Efter det så duschade jag, fönade håret och gick och la mig. --- Larmet väckte mig som vanligt. Jag gick motvilligt upp från sängen för att klä på mig, slitna jeans och en beige stickad tröja. Jag satte mig ner vid mitt sminkbord för att sminka m...

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards