Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

Del 8

Av novellenomisabelle - 21 oktober 2013 20:50

Böt till en piggborste för att borsta man och svans och till sist kratsa hovarna, eftersom jag är ganska noggrann av mig så var Lina redan klar vid det här laget så jag skyndade mig att tränsa och sen gick vi ut.

----
  
Som vanligt hoppade jag upp från stenen vid skogen. Luzifers päls värmde mig genom mjukisbyxorna, jag tyckte det var onödigt att byta om till ridbyxor eftersom byxorna ändå behövde tvättas.
Vi red iväg genom skogen, vi gick på den vanliga stigen medans vi pratade.
-Ska vi rida på vägen idag? Frågade jag
-Aa visst! Svarade hon och svängde av mot stigen som ledde till vägen.
Vi red bara i tystnad, ibland var det bara skönt att inte behöva rida själv. Speciellt efter att man har ramlat av..
Lina bröt tystnaden när vi hade kommit ut till vägen
-Trav? Sa hon frågande
-Yess! Svarade jag och tryckte skänklarna mot Luzifers mage, min tjocka ponny reagerar inte så bra på det så det fick bli ponnybenen på.. Jag vet inte vem som hade ansträngt sig mest efter den ganska korta travsträckan. Jaja, motion är ju alltid bra!
När vi kom fram till det bästa stället, snöängen. Så fattade vi galopp. Det var bara något man visste att man skulle göra.
Galopp var desto lättare på min ponny. Han svävade fram, den iskalla luften drog längs ansiktet och lämnade en obehaglig hinna. Men jag brydde mig inte, det här älskade jag!
-wohooooo! skrek jag och Lina tittade på mig och skrattade högt.
När vi hade saktat av så var hästarna lite svettiga, vilket kommer resultera i frostiga hästar, vilket betyder sjuka hästar. Om vi inte vänder nu och går hemåt. 
Väl hemma i stallet så var hästarna ganska trötta. Även vi. Men vi hoppade av och tog in hästarna i stallet för att borsta av dom och lägga på täcke. Ge dom mat och plocka in de två shettisarna i stallet och ge dem hö.
När vi var klara så hängde vi in grejerna i sadelkammaren och jag böt jacka, till min vanliga.
-Vill du med in ett tag? Frågade Lina
-Gärna, värma mig ett tag! Svarade jag och Lina skrattade.
Vi gick mot det lilla vita tegelhuset, det var väldigt idylliskt hos Lina, såhär ville jag också bo. Men nej, jag bor i ett tråkigt rött hus med en liten trädgård som är överfylld med blommor. Jag vill ha en hästgård med stora hagar och gärdsgård runt tomten. Men det förblir nog en dröm. I alla fall tills jag kan köpa en själv.
Inne i huset var det hemtrevligt, skorna stod uppradade och alla jackor upphängda på en krok med namn. Vi gick in i köket, mysigaste köket i historien. Vita skåpsluckor med mässingsfärgade handtag, på ekbordet så stod det sockerkaka kvar från förmiddagsfikat, disken stod kvar på bänken och man hörde diskmaskinen gå.
-Vill du ha sockerkaka och o'boy? Frågade Lina, och såg ganska sugen ut själv.
-Ja, gud vad gott! Din mammas sockerkaka är en dröm. Svarade jag glatt
-Tar du fram tallrikar och så, så tar jag fram till o'boyen. Sa hon
-Perfa! Svarade jag och började ta fram tallrikar och skedar och ställde det på bordet.
Lina hade precis tagit fram muggar och gick till kylskåpet för att ta fram mjölk antog jag, så jag tog fram o'boypulvret.
Medans hon fixade o'boyen så skar jag upp två bitar sockerkaka. När allt var klart så satte vi oss vid bordet och åt. Pratade om det vi inte hade pratat om än.
När vi hade ätit klart så tittade jag på klockan över dörren och såg att klockan var tre.
-Ska jag ta bussen som går 15.45? Frågade jag.
-Det blir nog bra! Svarade hon och ställde sin tallrik och mugg på bänken, jag gjorde det samma.
Sen gick vi till hennes rum. Det var lite behagligt småstökigt. Eller det var inte stökigt men allt var inte perfekt. Vilket i mina ögon bara är jobbigt.
Jag tittade på bilderna på väggarna, några på henne och hennes ponny, och några på hennes gamla ponnyer. Jag log. 
-Såhär ska ett rum se ut. Det är heeelt perfekt! Sa jag drömmande
-Det tyckte jag också när jag fixade det, nu har jag tröttnat lite.. Sa hon pch såg sig omkring
Ja, hon var ju faktiskt sjutton så hon kanske har förändrats..
-Jaja.. Svarade jag
Sen pratade lite till och kollade på lite vines och sånt man brukar göra, tills jag tittade på klockan och fick panik, 15.40
-Oh my god, jag måste gå! Sa jag snabbt och sprang till hallen. Drog på mig jacka, slängde på mig skorna och på med mössa och vantar. Nu var Lina här, hon kramade mig och sa
-Hejdå fjorren!
-Hejdå bitch! Sa jag tillbaka och sprang mot busshållsplatsen. Jag hann! Med ansikte rött som en tomat gick jag på bussen. Satte mig på samma plats som alltid och satte i hörlurarna och drömde mig bort.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av novellenomisabelle - 29 juni 2014 01:30

Ett halvår senare har jag tråkigt igen... --- 3 månader senare Jag och Lucifer utvecklades varje dag, varenda gång vi hoppade en ny bana så gick det bättre. Han är i riktig tävlingsform och klarar allt. Vi hoppade riktiga banor på en meters höj...

Av novellenomisabelle - 28 december 2013 02:20

Hejhejhejhej, jag kör lite yolo och hoppar över julen för de är fett trååk att skriva de så fuck it, jag kör på den 25 ist lixx  --- Vi hade pratat hela natten, han var så otroligt gullig. Ingen annan skulle stanna uppe hela natten bara för att p...

Av novellenomisabelle - 22 december 2013 23:09

Äntligen! Ett sms från Lucas. "Vill du och Thea träffa mig och Jacob idag?♥" --- 1 vecka senare.   Nu var det snart jul, redan den 20.. Tiden hade gått så fort. Jag var med Lucas hela tiden, ignorerade alla andra. Förutom Thea då, ho...

Av novellenomisabelle - 7 december 2013 20:57

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard. --- Jag vaknade av ett sms. Lite smått irriterad tog jag mobilen från nattygsbordet, jag log när jag såg vem det var från. Lucas. Det var en väldigt charmig bild...

Av novellenomisabelle - 29 november 2013 23:51

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå. -Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu ...

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards