Direktlänk till inlägg 15 november 2013

Del 13

Av novellenomisabelle - 15 november 2013 17:16

Hans läppar mot mina, hans händer runt min midja. 

Jag var chockad, men jag hade saknat detta, galet mycket! 

----

Jag låg i sängen och tänkte på det som hade hänt. 

Det kändes inte bara bra, det kändes lite konstigt också..

Jag somnade livrädd.


*Beep Beep Beep*


Jag vaknade som vanligt av larmet, gick upp och klädde på mig och sminkade mig. Det vanliga liksom, men lite extra fint.. Om någon skulle vara taskig så skulle jag vara jävligt snygg i alla fall. 

För en gångs skull så var jag klar i tid och kunde gå ner i tid, så jag hann i tid till skolan.

Jag och Alex gick till skolan som vanligt. Pratade om allt möjligt, förutom Lucas. Jag vågade inte berätta om Lucas för någon, inte ens Thea. Inte än i alla fall..

När vi var framme i skolan så gick jag direkt till mitt skåp för att hämta mina böcker och penna & sudd. Lektionen kändes evighetslång, jag ville bara prata med Lucas. Fast det ville jag egentligen inte.. Jag skulle säkert banga.. Fat jag kan ju inte vara så töntig, jag kan ju inte vara rädd för att prata med någon som jag brukar prata med och har kysst två gånger! Ingen kan vara så sjukt töntig!

-Isabelle..? Viskade Thea och puttade på mig.

-Vad? Viskade jag tillbaka

-Lucas tittar på dig, typ mycket..!? Viskade hon tillbaka

Jag tittade mot Lucas, och precis som hon sa så tittade han på mig. Han log snett mot mig, jag log tillbaka. 

-Har de hänt nått mellan er eller? Viskade hon retsamt

-Lägg av! viskade jag och slog henne på armen lite lätt.

Klockan ringde och alla plockade ihop sina grejer och gick. Eftersom jag och Thea hade skåpen bredvid varandra så gick vi alltid tillsammans till och från lektioner som vi hade tillsammans, förutom på morgonen. Vi kom aldrig samtidigt, Thea var lite bättre på tider än mig så hon kom alltid först. 

-Hej, får jag låna Bella lite? Frågade någon

Vi vände oss om och såg Lucas.

-Aa, de är bara att ta henne! Sa Thea

Lucas tog min hand och drog bort mig en bit, till en del av korridoren där det inte var någon direkt.

Han tittade ner i golvet

-Asså.. Du vet... Eh.. Asså.. Stammade han fram

Jag skrattade, han tittade upp, han såg sjukt nervös ut.

-Sluta..! Sa han och skrattade till

-Okej då. Sa jag 

-Asså jag gillar ju dig.. Sa han och såg mig i ögonen.

Jag log stort

-Jag gillar dig också.. Sa  jag tyst och tittade ner i golvet.

Han la sin hand under min haka och lyfte upp den så att han såg mig i ögonen. Han tog ett steg närmare mig och kysste mig, han la sina händer runt min midja och jag la mina runt hans nacke. Varför hade jag varit rädd? Okej, han var nervös men inte rädd.. Han avslutade kyssen och drog mig nära honom i en kram. Detta var ju bara helt underbart!

Drömmen tog slut när han släppte mig.

-Måste dra, lektion du vet.. Sa han och vände sig och gick, efter ett tag vände han huvudet för att kolla om jag stod kvar. Jag bara log mot honom.

---

Kort kapitel, javet.. Men det kändes som att det behövdes (jag pallade inte att skriva längre :P)

Har lite inspiration till nästa kapitel :)

Fick en kommentar som peppade upp mig att skriva, sjukt kul eftersom jag aldrig fått en kommentar om att min novell är bra förut. Så kommentera gääärna, man blir sjukt peppad på att skriva!

Och jag vet att jag skriver annorlunda nu sen jag började skriva novellen, skulle mest av allt vilja ändra den "naiva" början där Lucas kysser henne och sådär, skrev om min stora dröm typ... Men ja.. Ville bara förklara lite, Puss :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av novellenomisabelle - 29 juni 2014 01:30

Ett halvår senare har jag tråkigt igen... --- 3 månader senare Jag och Lucifer utvecklades varje dag, varenda gång vi hoppade en ny bana så gick det bättre. Han är i riktig tävlingsform och klarar allt. Vi hoppade riktiga banor på en meters höj...

Av novellenomisabelle - 28 december 2013 02:20

Hejhejhejhej, jag kör lite yolo och hoppar över julen för de är fett trååk att skriva de så fuck it, jag kör på den 25 ist lixx  --- Vi hade pratat hela natten, han var så otroligt gullig. Ingen annan skulle stanna uppe hela natten bara för att p...

Av novellenomisabelle - 22 december 2013 23:09

Äntligen! Ett sms från Lucas. "Vill du och Thea träffa mig och Jacob idag?♥" --- 1 vecka senare.   Nu var det snart jul, redan den 20.. Tiden hade gått så fort. Jag var med Lucas hela tiden, ignorerade alla andra. Förutom Thea då, ho...

Av novellenomisabelle - 7 december 2013 20:57

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard. --- Jag vaknade av ett sms. Lite smått irriterad tog jag mobilen från nattygsbordet, jag log när jag såg vem det var från. Lucas. Det var en väldigt charmig bild...

Av novellenomisabelle - 29 november 2013 23:51

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå. -Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu ...

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards