Direktlänk till inlägg 28 december 2013

Del 19

Av novellenomisabelle - 28 december 2013 02:20

Hejhejhejhej, jag kör lite yolo och hoppar över julen för de är fett trååk att skriva de så fuck it, jag kör på den 25 ist lixx 

---

Vi hade pratat hela natten, han var så otroligt gullig. Ingen annan skulle stanna uppe hela natten bara för att prata med mig. Men det gjorde Lucas. Och vi hade pratat om allt, helt störda saker. Vilket bara bevisar att han är lika störd som mig, så vi kanske passar bra ihop.

-hahah, asså palla med dig liksom! Sa jag som svar till det han sa

Jag hörde att någon kom mot mitt rum men jag brydde mig inte om vem det var.

-Prata tystare eller lägg på. Hörde jag Alex säga hest, jag hade väl väckt honom

-Ah, sorry sorry. Sa jag snabbt till honom 

Jag kollade hur mycket klockan var, 06.37, kanske lika bra att börja göra i ordning sig..

Högtalare på medans man rotar runt i garderoben är inte så effektivt, man hör inte så mycket.. 


.:Lucas:.

-Va? Sa hon ännu en gång, men det fick mig bara att skratta

-Vad gör du egentligen? Frågade jag

-Letar efter kläder.. Sa hon långsamt

-Vänta lite! fortsatte hon och så hörde man ett skrapande ljud, ett sånt ljud som skapas när man slänger ifrån sig mobilen.

Jag satt med mobilen i handen och väntade.. 06.45, 06.53, 07.00. 

Okej, såhär lång tid tar det inte för någon att byta om. 


.:Isabelle:.

Vart är mina älskade mjukisbyxor? Jag letade igenom halva huset, innan jag kom ihåg att jag hade lagt dom i tvätten.. Smart brud. Nej, fuck! Lucas!

Jag sprang tillbaka till mitt rum, men mobilen som låg på sängen var bara svart. Han hade lagt på, hur jävla dum får man vara egentligen? Fast han kan väl inte vara sur..? Eller?

"Förlåt, jag letade efter mina byxor.. ♥"

Desperat som man är asså..

Skit samma, han är nog inte sur. Sminket nästa!

Smink är överskattat, eller bara jobbigt.. Men concealer och ögonbryn kan man väl fixa ändå, standard.

Lite awkward modeling framför spegeln är ju alltid ett måste, en selfie eller två. Sen är man good to go. 

*sms*

"Vilka byxor är så viktiga..?"

"mjukisbyxor."

"Okej, jag förstår dig. Mjukisar är important shit ♥"

Han var inte alls sur, inte nu i alla fall. Men det kändes som att jag bara skulle vara jobbig om jag ringde så jag lät bli. Idag fick det bli jag och Luzifer. 

Jag skuttade iväg till köket där mamma satt och läste tidningen med en kopp kaffe i handen, hon såg ganska förvånad ut när jag kom in.

-God morgon! Sa jag glatt

-Hur kan du vara så pigg när du har pratat hela natten? Sa hon retsamt

-Lägg av.. Sa jag småsurt

Jag letade fram lite frukost, inte för att jag var så hungrig men eftersom jag egentligen var lite trött så var det väl bäst att äta..

Medans jag åt så kollade jag runt lite på tha social medias. Skicka en ful snap till Thea, som antagligen sov. Vanligtvis är man ju inte vaken sådär runt halv åtta..

När jag hade ätit klart så ställde jag in disken i diskmaskinen och gick tillbaka till mitt rum för  att klä på mig, det blev ju bara byxjakt innan.

Jeans, linne, hoodie och håret uppsatt i hästsvans. Jag plockade fram nycklar, hörlurar och plånboken och la ner dom i min väska. Snabbt dubbelcheckade jag busstidtabellerna, nästa buss går om en kvart. 

Bussen var helt tom, jag hälsade vänligt på busschauffören som svarade lite snabbt. Jag satte mig på min vanliga plats.

Med musik på högsta volym i lurarna så bar det iväg mot stallet.

// Trumpets - Jason Derulo //

Lucifer gnäggade glatt när jag kom till honom. Jag tog grimman som hängde där, frångade honom och gick in i stallet. Det bästa med stallet är att det är uppvärmt, kärlek till det på vintern liksom!

När han stod i sin box så rushade jag iväg till min låda med kläder och böt om. Så fort jag var klar så tog jag med hans sadel och träns ut i stallet.

Nu när ridbanan faktiskt var ridbar så tänkte jag hoppa lite, så benskydden fick följa med.

Jag borstade av honom helt och satte på benskydden, sen gick jag ut till ridbanan för att bygga hinder.

Ett kryss på 40 cm, ett räcke på 70 och en oxer på 60. Det blir bra nu när det var ett tag sen.

När jag var klar och hade mätt avstånd så gick jag tillbaka till stallet för att sadla och tränsa Lucifer. Snart var jag uppe i sadeln och skrittade runt på banan. Han är ju faktiskt lite av en veteran inom hoppningen, LA är ju ganska högt.. 1 m för min lilla Lucifer på 138 cm. 

Jag red fram väldigt basic, skritt, trav och galopp. Lätta övningar såsom volter och kontrollcheckar.

Man kunde riktigt känna hur taggad han blev av hindren.

Först tänkte jag bara skutta över krysset för att känna lite, det kändes lika fantastiskt som det gjorde i höstas när vi hoppade på träningarna. Så jag trog  det en gång till, det gick lika bra då.

Jag böt varv igen och fattade ny galopp, nu siktade jag in mig på oxern. Jag kände hans sug mot hindret och vi svävade över.

Eftersom det inte skulle bli alldeles för många hopp så tog jag nu räcket. Det gick galant. Han är verkligen en helt fantastisk ponny, han fick en klapp på halsen och många goda ord.

Jag saktade av till skritt så han fick pusta lite. Lina kom nersläntrandes från huset.

-Hej! Sa jag

-Vad är det här för mes-hinder? Sa hon bara

-Jag tänkte börja lugnt nu efter så lång hopp-vila.. Svarade jag 

Hon klättrade in mellan plankorna på staketet

-Det hoppar han ju i sömnen! Sa hon och höjde räcket till 80 och oxern lika så.

-Kom på räcket en gång, sen oxern. Sa hon myndigt.

Jag kortade tyglarna och fattade galopp, han kom in i en bra framåt galopp direkt och kraften var otrolig. Han gick som en maskin. Han hoppade av och gjorde ett perfekt språng, fast jag hängde inte riktigt med eftersom han riktigt hoppade med ryggen nu när det blev lite mera höjd.

-Det gör inget, bara fram med skänkeln och ge eftergift i språnget. Ta mantag och det känns ostadigt! Sa Lina högt

Allt var i sin ordning, bra galopp, jag var beredd och Lucifer fortsatte tuffa på som ett tåg.

Jag styrde mot oxern och han flög. Han flög över det, det var helt magnifikt. Jag rätade upp mig igen när vi landade och saktade av.

-Fan vad grym du är! Du måste ju börja tävla honom nu. Sa Lina som om det vore det mest självklara

-Jag vet inte riktigt, det var ett tag sen jag tävlade.. Svarade jag

-Det spelar väl ingen roll, du rider ju grymt bra. Jag lovar att du skulle klara det, om man bara tänker färdighet liksom. Sa hon

-Det är grejen.. Jag vet inte om jag vill. Sa jag lugnt

-Men du vill hoppa 90 nu va? Sa hon och log

-Kanske det.. Svarade jag glatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av novellenomisabelle - 29 juni 2014 01:30

Ett halvår senare har jag tråkigt igen... --- 3 månader senare Jag och Lucifer utvecklades varje dag, varenda gång vi hoppade en ny bana så gick det bättre. Han är i riktig tävlingsform och klarar allt. Vi hoppade riktiga banor på en meters höj...

Av novellenomisabelle - 22 december 2013 23:09

Äntligen! Ett sms från Lucas. "Vill du och Thea träffa mig och Jacob idag?♥" --- 1 vecka senare.   Nu var det snart jul, redan den 20.. Tiden hade gått så fort. Jag var med Lucas hela tiden, ignorerade alla andra. Förutom Thea då, ho...

Av novellenomisabelle - 7 december 2013 20:57

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard. --- Jag vaknade av ett sms. Lite smått irriterad tog jag mobilen från nattygsbordet, jag log när jag såg vem det var från. Lucas. Det var en väldigt charmig bild...

Av novellenomisabelle - 29 november 2013 23:51

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå. -Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu ...

Av novellenomisabelle - 17 november 2013 12:57

Efter det så duschade jag, fönade håret och gick och la mig. --- Larmet väckte mig som vanligt. Jag gick motvilligt upp från sängen för att klä på mig, slitna jeans och en beige stickad tröja. Jag satte mig ner vid mitt sminkbord för att sminka m...

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards