Direktlänk till inlägg 29 november 2013

Del 16

Av novellenomisabelle - 29 november 2013 23:51

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå.

-Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu var jag död. Fuck. 

---

Så jävla död, så jävla död, så sjukt jävla död.

Jag hann bara runt hörnet innan Jennifer var där.

Hon gick bara förbi mig.

-Hora. Sa hon kort

Jag orkade inte ens bry mig, jag hade vunnit. För Lucas gillade mig och inte henne.

Dagen gick ganska fort trots tråkiga lektioner och äcklig skolmat. När klockan ringde så gick jag och Thea ut till skåpen, la in grejerna och tog väskorna. Vi letade upp killarna och gick mot busshållsplatsen, det var lite småstelt eftersom vi inte kände Jacob eller Gustaf men dom pratade som vanligt och så.

Efter ett tag så kom det några fler som skulle med bussen, och några till. Men eftersom det var vinter så var bussen såklart sen.. Typ väldigt sen. Vi stod nära varandra, och jäävligt kallt var det.

.:Lucas perspektiv:.

Jag stod bakom henne, funderade på om jag skulle krama henne eller inte. Skulle det bli konstigt? Äh fuck it.

Jag la armarna runt hennes midja och huvudet på hennes axel. Hon ryckte till men förstod sen att det var jag, hon slappnade av.

-Hej.. Sa jag tyst

Hon log, det räckte som svar. 

Bussen kom och alla gick på fort, vi satte oss vid fyra-platserna. Även fast Gustaf fick sitta på andra sidan eftersom han gick på sist. Det var bra stämning och alla pratade och skrattade. 

Snart var vi framme och vi hoppade av bussen.

Vi gick i samlad trupp mot bion, ganska fort eftersom det var kallt och snöade. Alla pratade fortfarande, mest om vilken film vi skulle se. Blandade åsikter.. Men det slutade med att alla tyckte "Gravity" var okej.

Vi kom in i biografen, fixade biljetter, köpte godis, popcorn, läsk och gick in och satte oss. Vi satt lite mitt i vilket var nice!

Man kan väl säga att vi var dom sär dryga som pratade genom hela filmen, fast det var inte så mänga där så vi ansåg att det inte gjorde så mycket.. Men filmen var bra i alla fall!

Efter filmen så delade vi på oss så jag, Jacob och Gustaf åkte hem till mig och Bella och Thea åkte hem.

Jag kramade Bella.

-Hejdå babe. Viskade jag mot hennes hals. Jag kände att hon ryckte, som att hon skrattade.

-Ses.. Svarade hon

-Men kom igen dååå! Hörde jag Gustaf säga. Jag släppte Bella och gick med killarna. Jacob drygade sig lite men slutade efter ett tag.

.:Isabelles perspektiv:.

-Vill du med hem till mig? Frågade jag 

-Såklart babe! Svarade hon

Vi gick till bussen och pratade medans.

När vi var hemma hos mig så plockade vi fram en madrass till Thea, godis and all that good stuff.

Sen kom vi på att vi kanske skulle äta middag.. Pizza is our räddning!

-Aleeex! Ropade jag

-Vad!? Ropade han tillbaka

-Vill du ha pizza? Ropade jag

-Jaa! Svarade han

-Då får du komma! Ropade jag

Han kom in till mitt rum.

-Ah, hej Thea! Sa han och satte sig med oss på min säng.

-Tja! Svarade Thea

Jag var inne på hemsidan och vi beställde det vi ville ha.

Thea och jag delade som vanligt på en hawaii och Alex en kebab-pizza. Alla blev nöjda och glada!

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av novellenomisabelle - 29 juni 2014 01:30

Ett halvår senare har jag tråkigt igen... --- 3 månader senare Jag och Lucifer utvecklades varje dag, varenda gång vi hoppade en ny bana så gick det bättre. Han är i riktig tävlingsform och klarar allt. Vi hoppade riktiga banor på en meters höj...

Av novellenomisabelle - 28 december 2013 02:20

Hejhejhejhej, jag kör lite yolo och hoppar över julen för de är fett trååk att skriva de så fuck it, jag kör på den 25 ist lixx  --- Vi hade pratat hela natten, han var så otroligt gullig. Ingen annan skulle stanna uppe hela natten bara för att p...

Av novellenomisabelle - 22 december 2013 23:09

Äntligen! Ett sms från Lucas. "Vill du och Thea träffa mig och Jacob idag?♥" --- 1 vecka senare.   Nu var det snart jul, redan den 20.. Tiden hade gått så fort. Jag var med Lucas hela tiden, ignorerade alla andra. Förutom Thea då, ho...

Av novellenomisabelle - 7 december 2013 20:57

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard. --- Jag vaknade av ett sms. Lite smått irriterad tog jag mobilen från nattygsbordet, jag log när jag såg vem det var från. Lucas. Det var en väldigt charmig bild...

Av novellenomisabelle - 17 november 2013 12:57

Efter det så duschade jag, fönade håret och gick och la mig. --- Larmet väckte mig som vanligt. Jag gick motvilligt upp från sängen för att klä på mig, slitna jeans och en beige stickad tröja. Jag satte mig ner vid mitt sminkbord för att sminka m...

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards