Direktlänk till inlägg 16 november 2013

Del 14

Av novellenomisabelle - 16 november 2013 12:38

-Bella! Sa Thea och tittade anklagande på mig

-Vad? Svarade jag förvånat

-Du sa att inget hade hänt mellan er ju! Sa hon

-Äh, vita lögner har ingen dött av.. Sa jag retsamt

-Berätta allt! Sa hon exalterat, och jag berättade allt.

Dagen flöt på men jag hade inga mer lektioner med Lucas.. Men alla med Thea, så det gjorde inte så mycket. Fast jag saknade ju honom, och undrade hur lång tid det skulle ta för Jennifer att få reda på det. 

Efter skolan skulle jag till Lucifer, det vill säga att jag gick direkt till bussen efter att ha lagt in mina grejer i skåpet och tagit min jacka och väska.

Jag såg Jennifer vid sitt skåp men jag gick bara iväg fort. På bussen så satte jag i hörlurarna - Imagine Dragons - Tokyo. Riktig favorit. Fast alla låtar från Imagine Dragons är ju bra.

(lyssna om ni vill)

Bussturen gick fort, kändes som sekunder. Fast det kändes alltid så när jag var på väg till stallet.

Luzifer gnäggade när jag ropade på honom, han kändes som min egen även fast jag bara var medryttare.

-Hej vännen! sa jag med mjuk röst

Han frustade och puttade på mig. 

-Okej, okej! Jag vet att du vill in! Sa jag till honom och tog grimskaftet som hängde vid grinden som vanligt. Jag kopplade fast det till grimman och ledde in honom i stallet.

När han stod i boxen och käkade hö så gick jag för att byta om till ridkläderna och hämta sadel och träns. 

Jag hängde upp sadeln på boxdörren och tränset bredvid. Jag borstade av Luzifer och sadlade.

-Hej! Sa någon, jag tittade upp och såg Lina

-Tja! svarade jag

-Ska du rida i skogen? Frågade hon

-Nä, på banan. Det var ett tag sen.. Svarade jag

-Aa, den är ganska hård, men annars kan du ju rida på ängen. Sa hon

-Mm, vill du följa med? Frågade jag

-Gärna! Svarade hon och hämtade sadel och träns, hennes häst var redan inne och borstad.

Snart var vi uppe på hästarna och skrittade i skogen. Ja, det fick bli ängen eftersom man inte kunde galoppera på banan. Det fick bli ett mysigt pass i den höga snön, bra träning för Luzifer och mysigt för mig. Vi red tillbaka när det började bli riktigt mörkt. Tack och lov så hade jag en häst som var lugn för det mesta, vilket betydde att jag vågade använda mobilen som ficklampa, och vi hade ju reflexer såklart!

När allt var färdigt och hästarna hade fått sin mat så böt jag om och åkte hem. Det hade varit en lång dag men snart var det jullov och i morgon var det fredag!

Den korta biten från bussen till mitt hus kändes längre än någonsin, det var iskallt! 

-Hallååå! Ropade jag när jag kom in

Inget svar, som vanligt då.. Jag sparkade av mig skorna och hängde upp jackan, tog en sväng in i köket för att fixa lite mat. Medans jag satt och åt så kom mamma in i köket.

-Hej gumman! Sa hon glatt

-Hej mamma.. Svarade jag, men jag var väldigt fokuserad på min mobil

-Vem skriver du med då? frågade hon nyfiket

-Va? Ingen! svarade jag lite för fort

-Okej.. Sa hon och log

-Sluta.. Sa jag och slog henne på armen, hon fortsatte le och gick

När jag hade ätit upp och ställt in allt i diskmaskinen så gick jag upp till mitt rum för att kolla lite på datan och plocka fram kläder för i morgon.

Efter det så duschade jag, fönade håret och gick och la mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av novellenomisabelle - 29 juni 2014 01:30

Ett halvår senare har jag tråkigt igen... --- 3 månader senare Jag och Lucifer utvecklades varje dag, varenda gång vi hoppade en ny bana så gick det bättre. Han är i riktig tävlingsform och klarar allt. Vi hoppade riktiga banor på en meters höj...

Av novellenomisabelle - 28 december 2013 02:20

Hejhejhejhej, jag kör lite yolo och hoppar över julen för de är fett trååk att skriva de så fuck it, jag kör på den 25 ist lixx  --- Vi hade pratat hela natten, han var så otroligt gullig. Ingen annan skulle stanna uppe hela natten bara för att p...

Av novellenomisabelle - 22 december 2013 23:09

Äntligen! Ett sms från Lucas. "Vill du och Thea träffa mig och Jacob idag?♥" --- 1 vecka senare.   Nu var det snart jul, redan den 20.. Tiden hade gått så fort. Jag var med Lucas hela tiden, ignorerade alla andra. Förutom Thea då, ho...

Av novellenomisabelle - 7 december 2013 20:57

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard. --- Jag vaknade av ett sms. Lite smått irriterad tog jag mobilen från nattygsbordet, jag log när jag såg vem det var från. Lucas. Det var en väldigt charmig bild...

Av novellenomisabelle - 29 november 2013 23:51

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå. -Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu ...

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards