Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

Del 11

Av novellenomisabelle - 28 oktober 2013 02:00

Jag somnade ganska fort..

----

Eftersom jag är som jag är så vaknade jag alldeles för sent! Jag hoppade upp ur sängen för att springa till badrummet för att sminka mig och fixa håret. Eftersom jag insåg att jag inte skulle hinna platta det så tänkte jag fixa lockarna i stället. När jag var klar så rusade jag ut till mitt rum igen för at klä på mig. Leggings, linne och en stor kofta. Basic.

Jag sprang ner för trappan, in i köket för att ta ett äpple och ut i hallen, på med uggs, jacka och mössa. 

-Mamma! Har Alex gått!? Ropade jag 

Som svar kom han till hallen och tog på sig skorna och jackan. Sen gick vi, fort. Medans jag åt mitt äpple. Men vi var i tid vid skolan så, ja.. 

Men väl inne i skolan så gick vi varsitt håll eftersom vi gick i olika klasser, duh..

Jag skyndade mig till mitt skåp för att hämta penna och sudd, och mitt skrivhäfte till bilden. Ifall vi skulle behöva antecka något, vi gjorde det sällan eftersom våran lärare trodde starkt på att man lärde sig mycket mer av att göra än att skriva. Och jag håller med till 110%. Om inte annat så var häftet bra till klotter.. Thea som inte direkt gillade bild hade väntat på mig, så ja. Hon kom hellre lite sent än att låta mig gå själv. Sån är hon, hon själv kommer sist. Men vi gick till klassrummet och pratade lite medans.

Väl inne i klassrummet så märkte vi att läraren var sen, så vi satt och pratade lite. Medans så öppnade jag häftet och började skriva lite.. "Thea" "Isabelle" "Besties" "No, sisters" Ja, det som poppade upp i huvudet.. Jag ritade även lite, en sol, en fet liten ponny ja.. Också, det som kom upp i huvudet.. 

Tills läraren kom, hon ursäktade sig och sa att vi skule fortsätta med det vi gjorde förra veckan. Så vi skulle gå till våra partners och ja, bättra på våra tecknarskills.

Lucas kom till mig, precis som förra veckan.

-Hej! Sa jag glatt

-Hej! Svarade han precis lika glatt och gulligt som vanligt.

-Piggare nu? Fortsatte han

Jag slog honom på armen och skrattade lite. Jag tog fram pappret med bilden av honom från häftet och fortsatte rita. Jag jobbade på håret, hår tar evigheter att rita, jag brukar ge upp efter ett tag men nu så gjorde det inget om det så skulle ta flera veckor. Så länge jag fick spendera bild-lektionerna med Lucas så var det lugnt. Vi pratde om lite allt möjligt under lektionen, han skrattade åt mina skämt och jag log under hela tiden. Men jag kunde inte undvika att ibland snegla mot Jennifer som bara tittade på oss, men jag svär. Om blickar kunde döda så hade jag legat död på golvet för länge sen.

Någon gång så såg Lucas att jag sneglade på henne och han tittade ditåt. Hon tittade ner och ritade direkt.

-Varför tittar du på henne? Frågade han

-För hon har tittat på oss hela lektionen, och jag har tur. För blickar kan inte döda.. Sa jag skämtsamt

Han skrattade, vilket bara fick Jennifer att bli surare. Det skulle bli ett rent helvete på rasten..

-Hur kan hon ha något emot dig? Du som är så göllig. Sa han och log. 

-Hah, men hon är ju kär i dig och ja.. Hon hatar alla tjejer som är med dig.. Svarade jag

-Men jag gillar ju någon annan.. Sa han lite tystare och kikade upp ifrån pappret och log snett.

Jag visste inte vad man svarade på det. Jag bara log som svar.

Klockan ringde och alla reste sig och gick ut, vi båda gick tysta. Ingen visste vad man skulle säga tror jag.. Eller så menade han inte ens mig, så han ville inte prata om det. Jag la in grejerna i skåpet och plockade letade efter min mobil i väskan, jackfickor och överallt. Men jag insåg att jag hade glömt den under morgonens stress. Jag suckade och stängde skåpet. Golvet och skåpet under mitt skåp, dom var mina vänner. Sittplats med ryggstöd. Precis vad man behöver när man inser att man inte kan få sin mobil förrens på lunchen. 

-Och vad fan tror du att du håller på med? Hörde jag någon säga, jag behövde inte ens titta för att veta att det var Jennifer. Jag svarade inte.

-Tro inte att du är något, Lucas är bara för snäll för att säga att han inte gillar dig. Sa hon och spottade på mig, eftersom nästa lektion började ganska precis nu så var ingen här. Hon gick. Nu var jag ensam, jag ville inte gå till min lektion. Jag ville inte och tänkte inte. Jag reste mig upp och torkade bort spottet på ärmen. Jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken, men hon var inte värd mina tårar. Jag började gå mot dom tunga vita dörrarna som ledde till skolgården. Jag tänkte att jag kunde gå hem och hämta min mobil, hade ju inget bättre för mig och jag ville helst inte vara i skolan om någon skulle börja leta efter mig. 

När jag var hemma så gick jag upp till mitt rum och där låg mobilen, retsamt på nattuksbordet. Orörd. Jag tog den och gick tillbaka till skolan. Jag hade fått några sms från Thea "Vart är du?" "Hallå, skolkar du eller ;)" "På riktigt, skolkar du????" Jag orkade inte ens svara på hennes sms. Allt kändes sämst, jag var sämst, mitt liv är sämst. Ja, allt är sämst. Till slut så var jag tillbaks vid skolan, när jag kom in så märktes det direkt att niorna hade rast, typ alla satt i korridoren och pratade, jag gick bara förbi dom. Dom brydde sig ju inte om mig så varför skulle jag bry mig om dem?

-Bella? Hörde jag någon säga, Alex. 

Jag stannade och han ställde sig framför mig.

-Har inte du lektion? Frågade han, inte vuxet, inte elakt. Bara snällt.

-Jo... Svarade jag. Jag kunde inte prata mycket, då skulle rösten spricka.

Han märkte direkt att det var något fel och drog med mig en bit bort, bort ifrån hans klass. Bort ifrån alla.

-Har det hänt något? Frågade han och tittade mig i ögonen. Jag kunde inte säga nej.

-Jennifer... Svarade jag. Jag såg att han blev arg. Jag hade berättat nästan allt om Jennifer, hur hon ibland nöjer sig med spydiga kommentarer och om hur hon ibland drar mig i håret eller slår mig. Jag svalde klumpen i halsen och började berätta om Lucas och Jennifer. Han var bara tyst, tills han vände sig om och började gå mot vårat klassrum, som den trogna bror han är kan han mitt schema utantill. Men jag blev rädd, rädd för att han skulle göra något dumt. Jag kunde inte röra mig, jag kunde inte springa efter honom och stoppa honom. Jag var handlingsförlamad.


-> ALEX PERSPEKTIV<-

Jag gick snabbt mot klassrummet, öppnade dörren och hade inte alls planerat vad jag skulle göra. Jag var bara arg, ingen. Ingen, är elak mot min syster.

Jag gick fram till henne där hon satt och pratade med sina såkallade vänner.

-Vad fan får dig att tro att du kan göra vad du vill? Vad får dig att tro att du kan ta vad du vill och bara lämna resten? Sa jag argt.

-Alex, du ska väl inte vara här.. Hörde jag läraren säga, han menade att jag skulle gå. 

Jennifer såg förskräckt ut. Hon var mållös.

-Du kan gå och dö din jävla hora. Sa jag innan jag vände mig om och gick. På vägen ut hörde jag läraren ropa:

-Rektorn, nu! 

Jag fattade själv att jag skulle hamna där.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av novellenomisabelle - 29 juni 2014 01:30

Ett halvår senare har jag tråkigt igen... --- 3 månader senare Jag och Lucifer utvecklades varje dag, varenda gång vi hoppade en ny bana så gick det bättre. Han är i riktig tävlingsform och klarar allt. Vi hoppade riktiga banor på en meters höj...

Av novellenomisabelle - 28 december 2013 02:20

Hejhejhejhej, jag kör lite yolo och hoppar över julen för de är fett trååk att skriva de så fuck it, jag kör på den 25 ist lixx  --- Vi hade pratat hela natten, han var så otroligt gullig. Ingen annan skulle stanna uppe hela natten bara för att p...

Av novellenomisabelle - 22 december 2013 23:09

Äntligen! Ett sms från Lucas. "Vill du och Thea träffa mig och Jacob idag?♥" --- 1 vecka senare.   Nu var det snart jul, redan den 20.. Tiden hade gått så fort. Jag var med Lucas hela tiden, ignorerade alla andra. Förutom Thea då, ho...

Av novellenomisabelle - 7 december 2013 20:57

Så fort pizzan var här så satte jag och Thea på en film, Legally Blonde. Standard. --- Jag vaknade av ett sms. Lite smått irriterad tog jag mobilen från nattygsbordet, jag log när jag såg vem det var från. Lucas. Det var en väldigt charmig bild...

Av novellenomisabelle - 29 november 2013 23:51

-Ehh, jag ska gå och hitta Thea.. Sa jag och började dra mig undan, men Lucas drog tillbaka mig. Pussade mig på kinden och sen fick jag gå. -Ooh! Hörde jag både Jacob och Gustaf säga men jag brydde mig inte. Jag ville inte att det skulle hända, nu ...

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards