Alla inlägg under juli 2012

Av novellenomisabelle - 15 juli 2012 01:49

Vi åt, pratade och skrattade. Ibland var det skönt att bara vara med familjen.

När jag hade ätit upp så dukade jag av och gick upp till mitt rum igen. Jag var lite trött så jag böt om och trättade bort sminket och borsta tänderna. Sen gick jag och la mig, jag låg vaken med mobilen ett tag. Kollade runt lite här och där, till sist hade jag inget att göra så jag kollade klockan, 22.43, jag la mobilen på nattduksbordet och la mig bekvämt och somnade.

 

- Nästa morgon - Lördag -


Jag vaknade av att mobilen ringde.. Jag kollade inte vem det va utan svarade bara.

-Mm... Svarade jag trött

-Godmorgon på dej med! Sa personen

-Vem är det? Frågade jag trött och hest

-Marcus, vem är du? sa han och skrattade.

Nu fattade jag, Marcus är en asschysst kille jag lärde känna för något år sen. 

-Heej! Ville du något speciellt? Sa jag

-Tänkte fråga om du ville hitta på något idag? Sa han glatt

Jag tänkte ifall vi skulle göra något idag men kunde inte komma på något.

-Visst! Svarade jag glatt

-Kolla film? Sa han frågandes

-Visst, hos dej eller mej? Frågade jag

-Här kanske? Är lite ensam idag och i morrn.. Ta med dej någon och kom om en timme!

-Okej! Hejdå.

Sen la vi på och jag gick upp och gick till till köket och gjorde i ordning ett glas o'boy och en macka. Jag satte mig vid bordet och åt samtidigt som jag smsade med Thea

"Vill du kolla film med mej och Marcus och kanske någon mer ?"

"Visst, närdå?"

"Om typ en timme, kom hit så går vi dit sen :)"

"Okej, kommer om typ 40 min :)"

Sen hade jag hunnit äta upp så jag ställde glaset i diskmaskinen och gick till mitt rum och böt om till vanliga jeans ett svart linne och en lila stickad tröja. Sen vidare till badrummet för att borsta tänderna och sätta upp håret i en hög tofs. Sen drog jag på ett lager mascara men orkade inte sminka mig mer än så. Sen knackade det på dörren och den öppnades, jag tog min mobil och jag sprang ner.

-Varför knackade du? Frågade jag

-Artighet..? Svarade hon

-Men ändå så gick du bara in..? Frågade jag medans jag skrattade till

-Jaooo! My second home! Sa hon överdrivet

-Men nu drar vi till mitt tredje hem *:P* Sa jag

Jag tog på mig mina converse och sen gick vi ut och jag stängde och låste dörren. Vi började gå och pratade om allt mellan himmel och jord på vägen. Det var kort dit, kanske en kvart att gå.. Men det kändes som fem minuter. Vi knackade på dörren och bara efter några sekunder öppnade Marcus

-Väntade du eller? Frågade och och skrattade lite

-Nää.... Svarade han

-Hahah, tönt!

-Men jag väntade faktiskt inte, gick bara förbi för jag skulle hämta grejer i köket..

-Okeej, bra ursäkt! Och Hej föresten!

-Helloo!

-Dehär är Thea! sa jag och pekade på Thea

-Kom! Sa han och vi gick in

Av novellenomisabelle - 11 juli 2012 23:27

-Aah, han gillar dig! Helt klart!

---

-Nää, de gör han inte!

-Jo det gör han!


 ~ Theas perspektiv ~


Jag vet ju att han gillar henne, det märker typ alla förutom hon. Men nu var det dags att gå in, nu hade vi svenska. Mitt favoritämne! Jag älskar att skriva berättelser.. Det är skönt att kunna drömma sig bort och bara låta fantasin flöda. 

Vi gick in och hämtade grejerna i skåpet. Penna, sudd, skrivhäftet... Sen gick vi vidare till klassrummet och gick in och satte oss ner. När alla hade kommit så berättade läraren att vi skulle skriva en berättelse med valfritt tema. Jag började tänka lite på en kärleksfantasy.. När jag tänkt lite så började jag skriva.


 ~ Isabelles perspektiv ~


Jag tänkte och tänkte, men kom inte på något att skriva.. När lektionen var slut hade jag inte skrivit ett enda ord, förutom Lucas.. Jag la ihop skriv häftet och ställde mig upp. Sen gick jag och Thea till våra skåp och la in grejerna.

-Ska vi hitta på något idag? / Thea

-Som vadå? / Jag

-Shoppa? 

-Vet inte.. 

-Men bestäm dig fort då, bussen går om tio minuter!

-Men spring då!

Sen sprang vi till bussen och hann precis! Vi gick på bussen, visade busskorten och gick och satte oss ganska långt bak. Vi pratade om allt och inget den där kvarten vi satt på bussen. Hon försökte fortfarande intala mig att Lucas gillar mig, men varför skulle han göra det?

Nu var vi framme och gick av.

- Vart först? / Jag

- H&M eller Gina?

- Gina.

Vi gick till Gina och kollade runt lite, jag hittade en jättefin blommig blus, ett par shorts, en svart bandeau och sen gick jag och Thea och kollade på lite smink. Det slutade med att jag tog en rosa ögonfransböjare, guldig eyeliner, en liten foundation borste och en ögonskuggsborste. Sminket och sminkgrejerna på Gina var så billiga så man ville köpa allt! Sen hittade jag ett par solglasögon som jag blev förälskad i!

Thea hittade ett vanligt svart linne, en spets-väst, ett par lila jeans, bronzer och ett par örhängen.

Sen betalade vi och gick mot H&M. Jag hittade faktiskt bara en väska där, men det var världens finaste så spela roll! Thea hittade desto mer, fyra toppar, ett par shorts, två par linnen men jag plev förvånad när hon plockade fram en vit klänning och frågade vad jag tyckte.

-Fin men lite, vit.. / Jag

-Men den är ju till skolavslutningen!

*Paniceyes*

-Hade du glömt avslutningen? /Thea

-Jaa! Hjälp mig hitta en klänning!

Efter sådär en kvart hade vi hittat det perfekta klänningen, ljusrosa och underbar.. Jag provade den och den satt perfekt! Sen kände vi oss nöjda och gick till ett café och fikade lite. Men när det var som allra trevligast så skulle ju såklart något hända och det var att jag spillde ut min dricka..

-VAD GÖR DU!? / Thea

-Vad ser det ut som? Jag häller cola på din avslutningsklänning! Vad tror du?

Sen började vi asgarva och då märkte vi att alla kollade på oss, inklusive några som vi kände.. Då skrattade vi mer tills en tjej som jobbade där kom och sa åt oss att va tysta eller gå. Vi var nästan klara så vi gjorde både och. Tills vi var utanför cafét, då började vi asgarva igen!

Vi kände att vi hade gjort vad vi skulle göra i stan så vi åkte hem.

-Jag är hemma! / Jag

-Ingen bryr sig... / Hampus  (min bror)

-För alla bryr ju sig om dig? sa jag ironiskt

-Jaa! Sa han

-Viisst... Vi säger väl så..! Sa jag och gick till mitt rum

Jag startade datan direkt och loggade in på facebook. Ingen inne, 7 händelser. Thea hade taggat mig i foto?

En bild på mig för typ ett år sen när jag hade övertalat mamma att låta mig färga håret blont (stavning) Det såg förfärligt ut men jag var så nöjd att jag fick bestämma det själv.. Jag hade det i typ 2-3 månader innan jag färgade tillbaks det till brunt.

"Blonde Beauty♥" Hade hon skrivit till bilden.

Jag kommenterade, det blev krig...

"Blonde Beast*"

"Sluta! Du är den finaste personen jag känner!"

"Men sluta! Är du dum eller!? Du är den absolut finaste, snällaste, underbaraste, vackarste, snyggaste, gulligaste person jag träffat! ♥ Du är bäst!"

"Näst bäst kanske? ;)"

"Där om ligger jag, för du är alltid etta♥♥"

Sen fortsatte vi hur länge som helst! Tills mamma kom upp och sa att vi skulle äta.

Jag la ner datan och gick till köket, det luktade supergott..

Vi åt, pratade och skrattade. Ibland var det skönt att bara vara med familjen.

--

Kommer kanske, jag skrev KANSKE. Tidsinställa ett inlägg, om jag hinner skriva ett helt :) Jag ska nämligen till Grekland men kommentera :))

Av novellenomisabelle - 8 juli 2012 20:36

Jag satt med datan i sängen med datan i knät och var inne på facebook. Nästan inga var inne, men min bästis Thea var inne i alla fall. Jag skrev till henne i chatten.. Sen chattade vi länge, tills mamma kom upp och sa åt mig att gå och lägga mig. Jag la ner datan och till badrummet för att borsta tänderna och sen gick jag till mitt rum igen. Jag la mig i sängen och somnade nästan direkt.

 

*Beep, Beep, Beep*


Jag stängde av larmet och gick ovilligt upp ur sängen.. Jag gick till köket och gjorde i ordning o'boy som jag snabbt drack upp och sen gick jag tillbaka till mitt rum för att klä på mig och fixa mig. Det fick bli ljusblåa jeansshorts med nitar och ett tosa spetslinne och svart linne under, sen gick jag in till badrummet och fixade hår och smink.

Jag hatade mitt fula tråkiga bruna hår. Det var tjockt och frissigt och var bara fult! Men efter att jag plattat det ser det lite bättre ut, jag la fram hälften, hälften på varje sida och flätade det. Sen sminkade jag mig lite, foundation, lite rouge, lite ögonskugga, läppglans och mascara.

Sen gick jag till hallen och tog på mig skor och jeansjacka, och allra sist tog jag min väska. Sen gick jag ut och gick mot skolan, det var ganska tråkigt att gå själv men sånt är livet..

När jag var framme gick jag direkt in och la min väska i skåpet. Sen kolla jag på mobilen och såg att jag var väldigt tidig.. Jag låste skåpet och satte mig ner på golvet, jag gick in på min blogg. Jag hade en anonym blogg som var lite som en dagbok som ingen visste vem som skrev den.. Jag hade ganska många läsare, typ 80 per dag..

"Hej, förlåt att jag inte skrev igår men skriver ju nu.. :) Har precis kommit till skolan och vi börjar om typ 20 minuter.. Nej vänta! Det är 19 minuter :P Äeöhh, Jag lackar! Jag är så kär men vågar inte.. Men man kanske kan finputsa på läxan tills idag? Ciao♥"

Sen kollade jag fb och kollade lite, inte så mycket som hade hänt.. 

"Thea! Kom till skolan NU!"

Sen kollade jag på klockan och nu var det bara 10 minuter kvar så bestämde mig för att gå till klassrummet i alla fall. Jag reste mig upp och öppnade mitt skåp, jag tog mitt lilla rosa pennfodral och ett ritblock och gick sen mot klassrummet.

Jag hade bild nu, jag älskade att rita och läraren var bäst! så med andra ord, min favoritlektion!

Det var ett tag kvar tills vi började så jag satte mig på ett bord som fanns i korridoren och började rita lite random.. Efter ett tag började andra komma. Jag ritade en knubbig enhörning och smp hjärtan runt, den blev  faktiskt ganska gullig.. Fast efter ett tag kom läraren och alla gick in, då såg jag Thea och gick till henne och vi satte oss bredvid varandra ganska långt bak i klassrummet. Jag tog fram ritblocket igen och började skriva "Lucas" högst upp på sidan med enhörningen. Ja, det var Lucas i min klass jag var kär i.. Men när läraren berättade om dagens uppgift så lyssnade jag lite halvt.

"Ni ska vara kille/tjej och rita av varandra, nu ska jag säga vilka som ska jobba med vilka."

Sen rabbla hon en massa namn och jag vaknade upp ur mitt drömmande när jag hörde mitt.

"... - Isabelle"

Jag hade inte hört vem jag skulle jobba med men Thea knuffade mig till mig på armen och blikade till mig och sen gick hon. Jag fattade inte.. Sen ritade jag lite fler hjärtan för jag tyckte den personen kunde komma till mig. Efter ett litet tag så hörde jag någon säga:

- Så det är såå jag ser ut? /Personen

- Va? /Jag

Jag tittade upp och såklart var det Lucas!

- Är du redan klar med bilden på mig *;)*

-Hehe.. Awkward moment *:P*

- Hehe, skulle va en söt enhörning i alla fall.. *;)*

- Ja, det är ju tur..

- Va..?
- Alla tjejer gillar ju söta enhörningar *;)*

Han skrattade till och sen satte han sig på stolen bredvid och vi började rita. Jag ritade faktiskt ganska bra, nej, riktigt bra faktiskt.. Efter typ en halvtimme så var jag ganska klar..

- Jag hatar dig..! /Lucas

- Va? / Jag

- Du ritar ju så jävla fint så hur mycket man än anstränger sig är din mycket finare!

Jag tänkte bara "Ååh, vad gulligt!!"

- Tack.. Antar jag? /jag

- Heh, det var menat som någonting bra..

Jag skrattade till och kollade sen på hans bild, den var faktiskt superfin..

- Din bild är ju asfin!

- För att det är du..

Jag log och rådnade lite och kollade ner.

Sen sa läraren att lektionen var slut och att alla skulle lämna in sin bild. Jag lämnade bilden och gick sen till Thea, så gick vi ut tillsammans. Det var jättevarmt ute så vi satte oss på en bänk i solen och pratade.

-Såå, var det kul att rita av Lucas?

-Haha, like a dream *:P*

Sen pratade vi om allt möjligt tills Thea frågade

-Sa han nått då?

-Typ att jag var fin, eller söt typ..

-Va? Ofta! *:D*

- Eller asså.. Jag bara: Din bild är ju asfin! Och han bara: För att det är du..

-Aah, han gillar dig! Helt klart!

---

Vad händer nu? Kommentera gärna :))


Av novellenomisabelle - 8 juli 2012 20:27

Ändrar allt :P Börjar på en ny novell om en tjej som heter Isabelle och hon är 14 år gammal.. Hehe, nu fattar ni hela novellen xD Men ni fattar sen :)

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards