Alla inlägg under december 2012

Av novellenomisabelle - 22 december 2012 18:17

*Beep Beep Beep*
Jag stängde av larmet och reste mig motvilligt från sängen och gick mot garderoben, ljusa tighta jeans och stor tröja med texten New York. Sen gick jag ner till köket och åt frukost, sen sprang jag upp till mitt rum igen, sminkade mig och fixade håret. Eftersom jag gick upp fort och
åt fort så hade jag tid att locka håret, eller jag har ju lockigt hår men fixa lockarna.. Efter en halvtimme var jag klar med hår och smink och redo att gå. Jag tog min blommiga ryggsäck och gick ner till hallen där jag tog på mig uggs, min svarta dunjacka och min "bad hairday" mössa för att jag kände mig lite fjortis idag.. Sen gick jag till skolan, jag bodde bara tio minuter från skolan så jag gick alltid. När jag var i skolan gick jag till mitt skåp och la in väskan, tog grejerna jag behövde och gick sen till första lektionen, matte.. När jag kom in i klassrummet så satt alla platser och läraren gick igenom något.
- Sätt dig Isabelle. Sa hon kort
Jag satte mig på min plats bredvid Thea och lyssnade när läraren berättade om geometri, hur man räknar ut arean och omkretsen på en cirkel. Jag räckte upp handen.
-Ja, Isabelle?
-När behöver vi detta i livet?
-Jätteofta, till exempel om man ska bygga en rund byggnad..
-Och när gör man det?
-När man gör det! Tyst nu!
Så ägd. Jag och Thea tittade på varandra och fick hålla oss från att skratta. Sen när hon hade berättat klart skulle vi jobba i boken. Bara en massa jobbiga svåra tal som jag fick be om hjälp med hela tiden..Diameter och pi och radie och vad nu allt är.. Jag suger verkligen på matte, men allt är ju skit. När lektionen äntligen var slutplockade jag snabbt ihop mina grejer och gick till mitt skåp.
-Bellaa! Vänta! Ropade Thea efter mig. Jag gick de sista meterna till mitt skåp, låste upp det och la in grejerna, jag sjönk ihop mot väggen och satt där..
-Va är de? Frågade hon
-Jag vet inte..
-Har det hänt nått?
-Nej, men det känns som det..
-Men det har det ju inte..!
-Nä..
Thea tog min hand och drog upp mig.
-Men varför fick jag inte sitta ner?
hon knuffade fram/ut mig i korridoren. Jag krockade med någon.. Jag tittade upp.
-Hej Lucas.. Sa jag tyst
-Hej Bella! Sa han och log. Vi typ tittade på varandra.. Thea kom till oss.
-Vad har du för lektion nu Lucas?
-Ehh, jag har håltimme.. Ni då?
-Vi med!
-Chill, ska vi göra nått?
-Jag kan inte.. Ska va med Malin. Men ni kan ju göra något!
-Men skulle i... Längre hann jag inte
-Du sa ju att du inte skulle göra något, Bella. Hon tittade menande på mig, då gick det upp för mig att hon ville att jag skulle vara med Lucas..
-Asså det var ju bara en fråga.. Ni kan ju säga nej.. Sa Lucas.
-Nej! Eller ja, Ja. Ja jag vill göra nått med dig..
-Okej, kom! Han log "finurligt" och drog med mig ut. Jag vände på huvudet och såg Thea le stort och göra tummen upp. Lucas drog med mig en liten bit från skola, eller han "drog" inte men han gick före och jag efter.
-Vart ska vi? Frågade jag
Han svarade inte utan fortsatte gå.
-Men allvarligt, vart ska vi?
-Hit. Svarade han och stannade. Det var bara en äng, fast jag nu var det ju snö..
-Okej, varför? frågade jag
-För det här! sa han och kastade snabbt en snöboll på mig och sprang sen, jag sprang efter. Det var hög snö och han ramlade framlänges. Jag sprang så fort jag kunde utan att ramla. När jag kom fram så höll jag ner honom på marken och mullade/mulade honom. Han vände snabbt så han var över mig och skulle mulla mig, fast han gjorde inte det. Han lutade sig fram och kysste mig, först blev jag bara förvånad men sen kysste jag tillbaka. Han lutade sig bak igen och ingen sa något men båda log. Han ställde sig upp och hjälpte mig upp. Vi började gå i tystnad, inte pinsam tystnad, men inte bara skön heller. Jag hade inga vantar så jag frös jättemycket och händerna. Jag huttrade till lite och Lucas tittade på mig.
-Fryser du eller? Frågade han skämtsamt
-Neej, de ju så extremt varmt ju..
Han tog av sina vantar och gav dom till mig. Kanske lite töntigt men han hade stickade tumvantar.. Jag tog på mig dom och dom var jättevarma, han tog mig hand och vi gick tillbaks till skolan. Båda hade faktiskt lämnat mobilen i skolan så vi hade ingen koll på tiden fast båda hade en och en halv timmes håltimme så vi skulle nog komma i tid ändå. Mitt skåp var ganska nära dörren, vi gick dit och jag öppnade och kollade mobilen. 09.25 Ungefär en halvtimme kvar..

-Jag ska nog gå till Thea och Malin, Thea messade mig..

-Ah.. Men vi lär ju ses! *;)*

-Hah, aa.. Jag gav honom hans vantar, stängde skpåpet och gick mot cafeterian där Thea och Malin var. Jag vände mig efter en stund och Lucas stod kvar.

-Jag visste att du skulle vända dig om!!  Ropade han.

-Okej då, men jag visste att du skulle stå kvar!

-Touché.. Han vinkade och gick. Jag fortsatte gå, snabbt! När jag var framme såg jag Thea sitta vid bordet i hörnet med mobilen. När jag bara var nån meter ifrån så såg Thea mig och log stort. När jag hade berättat allt fram tills kyssen så frågade hon.

-Kysstes ni? Jag nickade

-OFTA!?

-Men kan du vara tyst eller? Annrs brättar jag inte!

-Okej.

-Jag tror han tänkte typ mulla mig men han böjde sig fram och kysste mig! 

-Vem var det som sa att han gillar dig? Moí!

-Okej kanske då.. 

-Självklart, jag menar, det är svårt att låta bli! 

-Hahahahahahahahhahahhahahah!! Alla som var i matsalen, det var i uförsig bara typ fem personer till, men alla tittade p åmig som asgarvade! Thea skrattade typ åt mig. Bara vi två som har så dåålig humor. Efter ett tag så var båda tillbaka och andades normalt och skrattade inte. Sen satt vi och pratade om allt möjligt.

När klockan var fem i tio så gick vi och hämtade grejer till nästa lektion och ja, gick till lektionen. Vi hade engelska, med Lucas! Vi satte oss på våra platser, vi satt inte med varandra utan jag satt med en som heter Lisa och Thea bredvid Malin. Läraren förklarade att han var tvungen att fixa en grej så vi fick göra vad vi ville i typ fem minuter. Lucas mimade "kom" till mig, jag gick dit.

-Ge mig din telefon. Sa han

-Va? Sa jag förvirrat

Han skrattade till

-Ge mig din telefon bara. 

Jag låste upp min iphone och gav den till honom. Han gjorde något och gav sen tillbaks den.

-Tack! Sa han

-Vad gjorde du?

-Kolla själv sa han och log lite busigt. Vad har han gjort nu,? Påväg tillbaks till min plats kollade jag facebook, inget. Sen Instagram och till sist kik om han hade skrivit till någon men inget. Till sist kollade jag kontakter och hittade "Världen bästa och hetaste <3" Jomen visst, han visste ju vad han var.. Jag skickade ett sms "Tjo bästa heting;)" jag såg att han läste det och skrattade till. Jag log. Läraren kom tillbaka och lektionen började.

Efter skolan gick jag snabbt till bussen för att hinna med första eftersom jag skulle till stallet.

Presentation

Tjaaa, jag som skriver på novellen är en 14-årig tjej som gillar hästar, doftljus och mysiga sockor. Jag har även en liten *hosthost* crush på Anton Ewald.. Jag har även min privata blogg som handlar om mig som är heeeeemliiiig :) Puss puss♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken♥


Ovido - Quiz & Flashcards